728 x 90

تلفات جدید نیروهای رژیم اسد در حومه حما در سوریه

انهدام یک تانک اسد
انهدام یک تانک اسد
یکانهای رزمنده اپوزیسیون سوریه موفق شدند با خمپاره‌باران تجمع نیروهای رژیم اسد در حومه شمالی حما بسیاری از آنان را به هلاکت رسانده و یک نفربر نظامی آنان را منهدم کنند.

اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۸مرداد ۹۶ افزود این یکانها ضمن درگیرهای پراکنده‌ای در جبهه شهرک حربنفسه در حومه جنوبی حما، نقاط ایست و بازرسی رژیم اسد را در منطقه مصاصنه خمپاره‌باران کردند و توانستند یک نفربر بی‌ام‌پی را نیز منهدم کنند.

از سوی دیگر، هواپیماهای روسی نیز روستاهای شرق حما را دهها بار بمباران کردند که منجر به مجروح شدن تعدادی از شهروندان سوری شد.

بیشتر بخوانید:

رزمندگان سوری دهها تن از نظامیان اسد را به هلاکت رساندند

جیش‌الاسلام اعلام کرد 35تن از نظامیان و شبه‌نظامیان رژیم اسد به‌دست رزمندگان این گروه در جبهه الریحان و در غوطه شرقی کشته شده‌اند. همچنین دو تانک و یک نفر بر بی.ام.پی را منهدم کرده‌اند.

اورینت با مخابره این خبر افزود:‌ «دفتر مطبوعاتی جیش‌الاسلام عکسهایی از کشته‌های رژیم اسد را نشان می‌دهد که در میان آنها یک سروان به‌نام مصطفی السعید فرمانده یکی از زرهیهای رژیم اسد و سروان احمد عباس دیده می‌شوند».

به موازات این نبردها بین فیلق الرحمان وابسته به ارتش آزادی سوریه و نیروهای اسد حمایت شده توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران در جبهه عین ترما در غوطه شرقی، بمباران هوایی و توپخانه‌ای روی مناطق مسکونی مجدداً شروع شده است.

کشته شدن ۴۰تن از نظامیان اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران در بادیه سوریه

رزمندگان ارتش آزادی سوریه در بادیه شام، موفق شدند در یک عملیات تهاجمی بیش از ۴۰تن از نظامیان اسد و شبه‌نظامیان متحد آنها را به هلاکت برسانند. رزمندگان در تهاجمی دیگر در غرب شهر تدمر، بزرگترین پایگاه شبه‌نظامیان رژیم ایران را گلوله‌باران کردند.

منابعی در صحنه گفتند یکانهایی از ارتش آزادی، با تهاجم به مواضع نظامیان اسد در حومه شرقی حمص، چندین موضع را به تصرف خود درآوردند که مهمترین آنها، تل اغراب در جنوب غرب شهر تدمر است. همچنین ارتش آزادی اعلام کرد که رزمندگان به بزرگترین پایگاه شبه‌نظامیان رژیم ایران در بادیه شام در منطقه بئر محروثه و ام رمم حمله کردند که در نتیجه شماری از عناصر دشمن به هلاکت رسیده و خسارتهای زیادی متحمل شدند.

یکی از یکانهای ارتش آزادی سوریه که در بادیه سوریه در جنوب این کشور علیه رژیم اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران می‌جنگد، اعلام کرد، در جریان موشک‌باران مواضع نظامیان اسد که تمامی موشکها نیز به هدف اصابت کرده، بیش از 40تن از عناصر اسد کشته شدند و یک موشک‌انداز کاتیوشا همراه با یک تانک آنان منهدم گردید. در این حمله موشکی همچنین 35چادر محل استقرار نظامیان اسد به آتش کشیده شد. دفتر مطبوعاتی اسود شرقی اعلام کرد که در این عملیات چند تانک دشمن و یک موشک‌انداز منهدم شد. این عملیات در منطقه‌ام رمم و سد ابو خشب و بئر محروثه در بادیه شام انجام شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1dac2595-d721-4c09-88cd-6527b3b436e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات