728 x 90

-

زندانی کردن بیش از ۱۰۰نفر از اعضای پلیس مخفی در دوران دیکتاتوری پینوشه

-

دستگیری هوادران آلنده پس از کودتای پینوشه در شیلی
دستگیری هوادران آلنده پس از کودتای پینوشه در شیلی
بنا‌ به گزارش خبرگزاری رویتر 12خرداد96 یک قاضی در شیلی در این هفته حکم زندان برای بیش از 100نفر از اعضای پلیس مخفی دوران دیکتاتوری پینوشه را صادر کرد، این بزرگترین حکم جمعی صادر شده تاکنون در رابطه با نقض حقوق‌بشر از آن دوران می‌باشد.

این خبرگزاری اضافه کرد: قاضی هرنان کریستوتو (Hernán Cristoso) صدوشش نفر از اعضای سرویس اطلاعاتی DINA متعلق به پینوشه را در رابطه با آدمربایی و کشتن 16نفر در طی ”عملیات کلمبو “در اوایل سالهای 1973 الی 1990 دوران دیکتاتوری را مجرم شناخت.
قاضی حکم کرد که 16 فرد کشته شده از نیروهای چپگرا یا اعضای حزب سوسیالیست بوده‌اند که توسط مأموران سرویس اطلاعاتی DINA در سال 1974 یا 1976 در سان‌دیاگو دستگیر شده بودند. افراد دستگیر شده برای شکنجه شدن به مراکزی در این شهر منتقل شده و دیگر زنده دیده نشدند.
در آن زمان مقامات پینوشه در مورد مفقود شدن این افراد گفتند که مفقودین کشور را ترک کرده‌اند. بعد آنها داستان خود را تغییر داده و گفتند قربانیان در درگیریهای خونین کشته شدند...

لازم به توضیح است که پینوشه دیکتاتور شیلی در سپتامبر 1973 دولت سوسیالیست آلنده را که در انتخاباتی بشکل دموکراتیک سر کار آمده بود را سرنگون کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b60b0eb-97df-4046-910a-c26ce5fe035b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات