728 x 90

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا:‌ دخالتهای رژیم ایران گسترش یافته است

مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا
مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا حمله موشکی آمریکا به سوریه را پیامی به رژیم ایران دانست. مایک پمپئو که در «مرکز استراتژیک و مطالعات بین‌الملل» در واشینگتن صحبت می‌کرد به بمباران شیمیایی اسد اشاره کرد و به رژیم ایران گوشزد کرد که باید تفاوت سیاست دولت جدید آمریکا با دولت اوباما را بفهمد. وی افزود: دخالتهای رژیم ایران در خاورمیانه‌ رو به گسترش است. آمریکا برای مقابله با این دخالتها باید به کشورهای عربی خلیج‌فارس تکیه کند.

وی افزود: هلال شیعی در شرف شکل گرفتن است و این به نفع آمریکا نیست که اجازه چنین کاری را بدهد.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره برجام گفت: من نمی‌خواهم صحبتهای زیادی درباره پیروی‌شان از توافقنامه داشته باشم. ترجیح می‌دهم این موضوع را به رئیس‌جمهور اطلاع دهم. ما فعالانه مشغول کارهای زیادی هستیم تا به رئیس‌جمهور کمک کنیم و اطمینان حاصل کنیم که او درک می‌کند رژیم ایران چه زمانهایی از توافق‌نامه پیروی و یا آن را نقض می‌کند. با توجه به آنچه در سوریه رخ داد، باید مراقب باشیم و برجام را بار دیگر مطالعه کنیم و ببینیم که کجا صحبت از «تأسیسات اعلام شده» می‌کند و کجا صحبت از تأسیسات اعلام نشده می‌کند؟ باید ببینیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چه میزان دسترسی را به هر یک از این تأسیسات خواهد داشت؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d76d5c96-3828-4777-a7ed-1d4a80bb3952"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات