728 x 90

سایت ایلاف لندن: کابینه پزشکیان یا دولت دوم ابراهیم رئیسی

موسی افشار
موسی افشار

سایت ایلاف لندن در مقاله‌یی به قلم موسی افشار به‌تاریخ دوشنبه پنجم شهریور با بررسی شرایط دولت پزشکیان پس از تصویب فله‌ای کابینه به فرمان خامنه‌ای توسط مجلس ارتجاع، نوشت «کابینه پزشکیان یا دولت دوم ابراهیم رئیسی».
نویسنده مقاله با نقل‌قول از پزشکیان قبل از نمایش انتخاباتی می‌نویسد «پزشکیان برنامه‌یی جز اجرای سیاست‌های خامنه‌ای ندارد. می‌خواهد همان مسیر ابراهیم رئیسی را ادامه بدهد. برنامه او برنامه‌یی است برای اختناق حداکثری در داخل و جنگ‌افروزی در بیرون مرزها برای سد بستن در برابر قیام پیش رو».
مقاله در ادامه با بررسی توهم ایجاد شده توسط باند باصطلاح اصلاح‌طلب رژیم مبنی بر انجام تغییرات در جامعه اضافه می‌کند: «البته چند هفته‌یی افراد باند اصلاح‌طلب از قبیل ظریف که شدیداً نگران سرنگونی تمامیت رژیم هستند سر و صدایی راه انداخته بودند که گویا قرار است معجزه‌ای با پزشکیان صورت بگیرد، یا افرادی مثل عباس عبدی هم می‌گفتند که سیاست یکدست‌سازی شکست‌خورده است و نتیجه می‌گرفتند که گویا روند و یا حدقل کورسویی به طرف رفرم باز خواهد شد. که البته یک توهم‌پراکنی دیگر بود و این بار چند هفته بیشتر طول نکشید».
مقاله هم‌چنین با اشاره به استعفای جواد ظریف تحت عنوان ناتوانی در برآورده کردن خواسته‌های مردم بر سر تعیین اعضا کابینه با نقل‌قول از سایتهای رژیم اضافه می‌کند: «سایت حکومتی تحکیم ملت نوشت: برای این‌که متوجه شوید وضعیت چقدر کمیک است از ۱۹ وزیر پیشنهادی پزشکیان ۱۰نفر در دولت رئیسی سمت داشته‌اند... به دولت دوم ابراهیم رئیسی خوش آمدید».
کسایی‌زاده از مهره‌های مطبوعاتی رژیم نوشت: «قرار نبود دولت نظامی و امنیتی تشکیل شود».
نویسنده در پایان مقاله خود نتیجه می‌گیرد که «این گوشه‌یی از جنگ و دعواهای درونی رژیم ایران است که با گذشت زمان هر روز عمیق‌تر می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63f28ff2-a870-43f6-8ccc-a25903fc1145"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات