728 x 90

سوريه,

آمریکا: فعالیت شیمیایی مشکوکی در فرودگاه الشعیرات سوریه رصد کرده‌ایم

-

پایگاه هوایی شعیرات
پایگاه هوایی شعیرات
جف دیویز سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه 6تیر گفت سازمان اطلاعات آمریکا در روزهای اخیر، فعالیت فزاینده‌یی در فرودگاه الشعیرات رصد کرده «که نشان از آمادگی برای حمله شیمیایی دارد». وی افزود این فعالیتها مرتبط با نوع مشخصی از هواپیماها است «که می‌دانیم با استفاده از اسلحه شیمایی مرتبط است».

پیش از این کاخ سفید آمریکا رژیم سوریه را تهدید کرده بود که در صورت استفاده مجدد از تسلیحات شیمیایی، بهای گرانی برای این کار را خواهد پرداخت.
بنابراین بیانیه، واشینگتن تحرکاتی را ثبت کرده که نشان می‌دهد رژیم سوریه خود را برای انجام یک حمله شیمایی جدید آماده می‌کند.
کاخ سفید افزود: «روند آماده‌سازیهای انجام گرفته، شبیه اقداماتی است که پیش از حمله شیمیایی چهار آوریل 2017انجام شده بود.»
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد هم در این باره گفت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، فعالیتی شبیه فعالیت‌های پیش از حمله شیمیایی به خان شیخون را رصد کرده است.
هیلی ادامه داد: «هدف از هشداری که واشینگتن صادر کرد رساندن پیام به بشار اسد، روسیه و ایران علیه هر گونه به کارگیری اسلحه شیمیایی است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/385ca351-a723-4823-91db-7b7226f5a79e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات