728 x 90

بن‌بست در مذاکرات آتش‌بس غزه و تشدید درگیریها بین اسراییل و حزب‌الله لبنان

دفاع گنبد آهنین اسراییل در مقابل موشکهای حزب‌الله لبنان
دفاع گنبد آهنین اسراییل در مقابل موشکهای حزب‌الله لبنان

رویترز ۵شهریور در گزارشی از مذاکرات آتش‌بس میان اسراییل و حماس نوشت: در مذاکرات آتش‌بس غزه که روز گذشته در قاهره برگزار شد، هیچ توافقی حاصل نشد و نه حماس و نه اسراییل با چندین پیشنهادی که توسط میانجی‌ها ارائه شده بود موافقت نکردند. این امر تردیدهایی درباره احتمال موفقیت تلاش‌های آمریکا برای پایان دادن به جنگ ۱۰ماهه در غزه ایجاد کرد.

رویترز افزود: با این حال، یک مقام ارشد آمریکایی این مذاکرات را «سازنده» توصیف کرد و افزود: "این روند در روزهای آینده از طریق گروه‌های کاری برای پرداختن به مسائل و جزئیات باقی مانده ادامه خواهد یافت." هم‌چنین افزود که تیم‌ها در قاهره باقی خواهند ماند.

 

درباره جنگ و درگیری شدید روز یکشنبه بین اسراییل و حزب‌الله لبنان، خبرگزاری رویترز نوشت: حسن نصرالله، در یک پیام تلویزیونی درباره عملیات انتقامی علیه اسراییل در ازای ترور فؤاد شکر، گفت، هدف اصلی این گروه یک پایگاه اطلاعاتی نظامی در حدود ۱۱۰کیلومتری در عمق اسراییل و در نزدیکی تل آویو بوده است.

وی در این پیام ضمن رد اظهارات ارتش اسراییل مبنی بر این‌که عملیات پیشگیرانه آن حمله گسترده‌تر حزب‌الله را متوقف کرده، اظهار داشت که حزب‌الله حمله خود را "بر اساس برنامه‌ریزی" انجام داده است.

 

العربیه گزارش داد: حسن نصرالله گفت به‌زودی رژیم ایران و حوثیها نیز واکنش خود را نشان خواهند داد. وی دلایل تأخیر در واکنش نظامی حزب‌الله را هشدارهای اخیر آمریکا و مذاکرات مربوط به غزه دانست و افزود حزب‌الله در عملیات روز یکشنبه بیش از ۳۰۰موشک کاتیوشا به‌علاوه تعدادی پهپاد به اسراییل پرتاب کرده است

تایمز اسراییل نیز شامگاه یکشنبه ۴شهریور به‌نقل از ارتش اسراییل نوشت: حزب‌الله لبنان در تهاجم خود ۲۱۰ موشک کاتیوشا و ۲۰پهپاد به شمال و مرکز اسراییل پرتاب کرد که برخی از آنها رهگیری شدند و تعدادی دیگر به اماکن مسکونی اصابت کردند. ارتش اسراییل تأیید کرد در این حمله یک ملوان نیروی دریایی اسراییل بر اثر ترکش ناشی از انفجار یک موشک رهگیر در بالای کشتی او کشته شده استارتش اسراییل در بیانیه خود گفت نیمساعت قبل از شروع عملیات حزب‌الله، سایتهای موشکی آنرا در ۴۰نقطه در اعماق خاک لبنان هدف قرار داده است.

 

پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع درباره حمله روز یکشنبه حزب‌الله رژیم در لبنان نوشت: حزب‌الله لبنان در عملیات اربعین با موفقیت اماکن نظامی و اطلاعاتی حساس رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد؛ شکست امروز رژیم هم‌تراز شکست در عملیات ۲۰۰۶ بود و نمی‌توانند این شکست را لاپوشانی کنند.

عراقچی، در تماس تلفنی با وزیر خارجه ایتالیا گفت: پاسخ ما به اقدام تروریستی اسراییل در تهران حتمی، دقیق و حساب‌شده خواهد بود. وی افزد: ما از تشدید تنش هراسی نداریم، اما برخلاف اسراییل به‌دنبال آن نیستیم».

ظهره‌وند عضو مجلس ارتجاع گفت عملیات حزب‌الله لبنان، اسراییل را شوکه کرد و نشان داد که اسراییل در مقابل عملیات وعده صادق۲ که به احتمال زیاد انجام خواهد شد هیچ قدرتی نخواهند داشت.

 

درباره ادامه حملات اسراییل به غزه، خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد، روز دوشنبه ۵ شهریور از اولین ساعت صبح توپخانه اسراییل گلوله‌باران اردوگاه نصیرات، شهر دیرالبلح و محله تل الهوا در شهر غزه را آغاز کرد که منجر به کشته و مجروح شدن شماری از ساکنان گردید.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تاکنون ۴۰هزار و ۴۳۵فلسطینی بر اثر حملات اسراییل به غزه کشته و ۹۳هزار و ۵۳۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/051fcdee-9263-4feb-a758-f41d9b496cde"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات