728 x 90

دوشنبه ۵شهریور اعدام یک زندانی در ملأعام در شاهرود

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

دوشنبه ۵ شهریور اعدام یک زندانی در ملأعام در شاهرود

اعدام ۱۲۶ زندانی در مرداد همزمان با تنفیذ و تحلیف و معرفی کابینه رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای

آخوند دژخیم محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان امروز دوشنبه ۵شهریور اعلام کرد: «حکم قصاص نفس» در مورد یک زندانی «صبح امروز در ملأعام و در شهرستان شاهرود اجرا شد» (خبرگزاری قضاییه جلادان ۵ شهریور).. علاوه بر این جنایت فجیع، دژخیمان خامنه‌ای همزمان یک زندانی به نام برکتعلی سنجرانی ۲۵ساله را در زندان زاهدان حلق‌آویز کردند.

شنبه ۳ شهریور عباس رشیدی در قزوین و یک زندانی دیگر به‌نام فهیم در اصفهان و پنجشنبه اول شهریور محمدخالد جهانگیری در تبریز و وحید عباسی در زندان نهاوند به‌دار آویخته شدند.

چهارشنبه ۳۱ مرداد محمد داغستانی در میاندوآب و یک زندانی دیگر در یزد و دوشنبه ۲۹ مرداد دو زندانی به نام‌های مهدی پیری ۳۱ساله و مظاهر عیوضی ۳۵ساله در زنجان و اسماعیل جوادی و محمد کرمی‌زاده در زندان قزلحصار روانه چوبه‌های دار شدند. به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده در ماه مرداد، همزمان با تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای و معرفی کابینه وی به مجلس ارتجاع دست کم به ۱۲۶ زندانی بالغ می‌شود.

خامنه‌ای در باتلاق بحرانهای داخلی و بین‌المللی و در وحشت از قیام مردم از هیچ جنایتی رویگردان نیست. سکوت در برابر سردمدار ترور و اعدام، لگدمال کردن ارزشهای جهان‌شمول حقوق‌بشری است و آنرا در سرکوب و کشتار در ایران و جنگ‌افروزی و تروریسم در منطقه و جهان تشویق می‌کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ شهریور ۱۴۰۳ (۲۶ اوت ۲۰۲۴)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12e8cc58-971a-4567-b708-8eb601de932a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات