728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز هشتم فروردین ۹۶

-

نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
در میان معدود روزنامه‌های حکومتی که در روز سه‌شنبه ۷ فروردین منتشر شده‌اند جنگ انتخابات موضوع اول است که در عرصه‌های مختلف خود را نشان داده است:
ایران: اعضای «جمنا» تأیید کردند حداقل ۵نامزد اصول‌گرا در میدان رقابت با روحانی

جوان: کاربران شبکه‌های اجتماعی به تحریم احتمالاً بی‌اثر 15 شرکت آمریکایی واکنش نشان دادند- مردم: چرا پپسی و کوکا کولا را تحریم نکردید؟! – سالک: بروید در وزارت صنعت ببینید چگونه برای کالای ممنوع الورود آمریکایی توجیهات دلال مآبانه می‌کنند

جوان: اندیشکده آمریکایی نگران شکست روحانی مقابل یک رئیس‌جمهور طرفدار اقتصاد مقاومتی شد

کلید: دیدگاههای متفاوت درباره اقتصاد مقاومتی- دولت به جای «کدخدا» به ظرفیت داخلی اعتماد کند

کلید: روحانی در آرامش ارتفاعات توچال، هموطنان جاموزیان در محاصره سیل؟!

کلید: سالک: برخی وزارتخانه‌های ما انقلابی نیستند
در حالی که روزنامه‌ایران ارگان دولت حسن روحانی سرمقاله‌اش را به بزرگنمایی سفر روحانی به روسیه اختصاص داده است اما نتوانسته دلواپسی این باند را کتمان کند:
ایران: سفر تاریخ‌ساز روحانی به روسیه
دیدار روحانی از روسیه رویدادی سرنوشت‌ساز در برهه‌ای از تاریخ در منطقه است که تحولات مهمی در حال انجام است.
رفراندم سرنوشت‌ساز ماه آوریل از هم‌اکنون در برخی شهرهای اروپایی برای ترک تباران آغاز شده و ترکیه با ایران و روسیه وارد چالشهایی جدید شده است. بحران یمن نه تنها فروکش نکرده بلکه وخیم‌تر شده است. روابط ایران و عربستان تنش آلود است و بحران بحرین کماکان پابرجاست. در سال 1396 تصویری ناخوشایند از خاورمیانه دیده می‌شود. در این شرایط روسیه با برقراری روابط نزدیک با ایران در حال بازیابی جایگاه پیشین خود در منطقه است و از شمال آفریقا تا منطقه خلیج‌فارس را در حوزه گسترش روابط همه‌جانبه خود قرار داده است... تحریم‌های غرب علیه روسیه مشوق گسترش روابط ایران و روسیه به‌شمار می‌روند زیرا فرصت‌های جدید و بازارهای مناسبی برای ایران مهیا می‌کند. از سوی دیگر امکان بهبود روابط بین غرب و روسیه می‌تواند ثبات بازارهای دو طرف را به مخاطره اندازد.

یک روزنامه دیگر باند روحانی تفسیر دیگری از این سفر به‌صورت سربسته ارائه کرده است:
قانون: روحانی با مدودف دیدار کرد!؟
روحانی در مسکو به دیدار مدودف نخست‌وزیر روسیه رفت. این در حالی است که نخستین مقام اجرایی فدراسیون روسیه رئیس جمهوری آن کشور است و بایستی رئیس جمهوری کشورمان با پوتین دیدار می‌کرد. علاوه بر این دکتر روحانی به دعوت پوتین به مسکو سفر کرده است و توافقنامه‌های دو کشور در این سفر طبق پروتکل‌های بین‌المللی به امضای روسای جمهوری دو کشور بایستی برسد. جا دارد مقامات وزارت‌خارجه کشورمان در این مورد توضیح بدهند که چرا رئیس جمهوری کشورمان دیدار رسمی نخست خود را با نخست‌وزیر روسیه داشته است. فردی که طی روزهای گذشته، اعتراضات مردمی مخالفان در روسیه نیز علیه وی اوج گرفته بود.

روزنامه‌های باند روحانی همچنین واکنش سرد روسیه به تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم را انعکاس داده‌اند:
قانون: واکنش مسکو به تحریم‌های آمریکا علیه با ایران
مسکو در واکنش به تحریم‌های ضداشاعه آمریکا علیه نهادهای مرتبط با ایران، کره شمالی و سوریه گفت «سردرگم و ناامید» شده است.
سخنگوی وزارت‌خارجه روسیه در یک بیانیه فیس‌بوکی گفت با این‌که چنین تحریم‌هایی «مشکل جدی برای روسیه نخواهد بود» اما مبارزه مشترک با تروریسم جهانی را تضعیف می‌کند.

در روزنامه‌های حکومتی روز سه‌شنبه گوشه‌هایی از انزوای منطقه‌یی رژیم انعکاس یافته است:
ایران: وزرای خارجه شورای همکاری خلیج‌فارس روز پنجشنبه دیدار خواهند کرد تا در مورد تعدادی از مسائل از جمله گفتگو با ایران، مذاکره کنند. خالد جارالله معاون وزیر خارجه کویت که روز گذشته در مراسمی در سفارت بنگلادش حضور یافته بود در جمع خبرنگاران گفت که کویت به رهبران کشورهای خلیج‌فارس محتوای پیامی که از ایران دریافت کرده را منتقل کرده است.
عربستان سعودی، بحرین و امارات مدعی هستند که ایران درصدد بر هم زدن امنیت و ثبات داخلی آنها است. ایران بارها این اتهامات را رد کرده است. عربستان نیز با ایران درباره بسیاری از مسائل منطقه از جمله عراق، لبنان و سوریه اختلاف‌نظر دارد.

تشتت در باند خامنه‌ای در جریان نمایش انتخابات توسط روزنامه‌های باند رقیب برجسته شده است:
ایران: احتمال معرفی دست‌کم 5 نامزد اصول‌گرا برای انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی است که سعید جلیلی از نامزدهای احتمالی اصول‌گرایان تاکنون سازوکار «جمنا» را نپذیرفته است و برخی منابع خبری احتمال داده‌اند او به‌صورت مستقل وارد رقابتها شود. همچنین حزب پایداری به زعامت آیت‌الله مصباح یزدی به صراحت اعلام کرده‌ است خود را ملزم به حمایت از گزینه نهایی «جبهه مردمی» نمی‌داند و خود به‌دنبال معرفی نامزد «اصلح» است. حمید بقایی از دیگر چهره‌هایی است که از واپسین روزهای سال گذشته رسماً اعلام کاندیداتوری کرد و هشدار داد تا پایان کار در آوردگاه انتخابات باقی خواهد آمد. مجموعه رویدادی که لشکری از نامزدها را مقابل حسن روحانی متصور می‌کند.

قانون: بشتابید؛ تهیه و تولید کاندیدای ریاست‌جمهوری فقط و فقط در جمنا – معتبرترین مرکز انتشار و تکثیر ریاست‌جمهوری با کادر مجرب.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79db4d1f-a808-4db7-940f-3f18d9d69c02"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات