728 x 90

بازگشت ناوچه عربستان سعودی از جنوب دریای سرخ بعد از حمله شبه‌نظامیان حوثی

بازگشت ناوچه عربستان به سواحل این کشور بعد ازحمله حوثی ها به آن
بازگشت ناوچه عربستان به سواحل این کشور بعد ازحمله حوثی ها به آن
به گزارش تلویزیون الجزیره 18بهمن 95 ناوچه نیروی دریایی عربستان سعودی که هفته گذشته هنگام گشت‌زنی در جنوب دریای سرخ هدف تهاجم تروریستی قایق های شبه‌نظامیان حوثی قرار گرفته بود به بندر پایگاه دریایی ملک سلمان در جده رسید.

گزارشگر الجزیره در پایگاه دریایی ملک فیصل عربستان سعودی گفت: ناوچه نیروی دریایی عربستان سعودی که در بخش جنوبی دریای سرخ هدف تعرض شبه‌نظامیان حوثی قرار گرفته بود به این پایگاه رسید.

به گفته نیروهای ائتلاف عربی سه قایق وابسته به شبه‌نظامیان حوثی به این ناوچه تهاجم کردند. یکی از این سه قایق به این کشتی برخورد کرد که در نتیجه آن آتش‌سوزی شد، دو تن از کارکنان کشتی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند و لی این آتش‌سوزی به کنترل خدمه کشتی در آمد.

حرکت این ناوچه بعد از تهاجم شبه‌نظامیان حوثی به آن دچار اختلال نشد و برخلاف آنچه که حوثی‌ها به رسانه‌ها گفته‌اند ناوچه سعودی به سلامتی به پایگاه دریایی ملک فیصل در جده بازگشت. هنگام بازگشت این ناوچه ژنرال عبدالرحمن البنیان رئیس ستاد ارتش عربستان سعودی و دیگر فرماندهان نظامی این کشور شرکت داشتند.

وی گفت تهاجم انتحاری که توسط قایق های شبه‌نظامیان حوثی انجام شد تاثیری بر روی حرکت ناوچه سعودی نداشته است.

سرهنگ عبدالله الزهرانی فرمانده ناوچه سعودی نیز گفت: در تهاجم حوثی‌ها یک انفجار در ناوچه ایجاد شد ولی ماموریتهایش را به اتمام رساند و هفت روز در منطقه عملیات بود و سپس به سلامتی به پایگاه ملک فیصل باز گشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a8e7bd1-88cf-4806-89ca-19cf84905457"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات