728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۳هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۳هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • دبیر کمیته علمی ستاد کرونا: اومیکرون در استانهای مختلف پراکنده و در گردش است. احتمال پیک جدید طی هفته‌های آتی می‌رود.
  • توکلی: در حال حاضر هر بیماری که تست کرونای او مثبت شود، به‌نظر می‌رسد عمدتاً امیکرون باشد.
  • شبکه سلامت مشهد: مراجعین سرپایی به مراکز منتخب کرونا در بازه زمانی یک هفته‌یی افزایش ۲۲درصدی یافته است.
  • روزنامه اعتماد: سرعت لاک‌پشتی تصمیم‌گیریها در مقابل اُمیکرون، چه بر سر آمار ابتلا، بستری و مرگ در ایران خواهد آورد؟

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر چهارشنبه ۸ دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۳هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۷۰۵۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۸۶۰۳نفر، در اصفهان به ۳۴۰۹۵نفر، در ایلام به ۴۷۱۳نفر، در تهران به ۱۱۵۳۶۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۶۳۰نفر، در فارس به ۱۸۶۱۰نفر، در کرمان به ۱۳۳۰۲نفر، در گلستان به ۱۰۷۴۵نفر، در گیلان به ۱۷۱۲۰نفر، در لرستان به ۱۶۳۳۵نفر و در یزد به ۸۱۴۸نفر رسیده است.

 

جماعتی دبیر کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «در حال حاضر می‌توان گفت که اومیکرون در کشور در گردش است. و پراکندگی این سویه در استانهای مختلف وجود دارد. ممکن است در چند هفته آینده با پیک جدیدی با اُمیکرون مواجه باشیم» (ایسنا ۸ دی۱۴۰۰).

خبرگزاری حکومتی مهر امروز نوشت: «روند ابتلا به کرونا سیر افزایشی داشته که می‌تواند ناشی از اومیکرون باشد. در روزهای اخیر اومیکرون در تعداد زیادی از شهرها و استانها گزارش‌شده و این روند با توجه به افزایش موارد مشکوک، ادامه دارد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ دی۱۴۰۰).

در تهران، توکلی؛ معاون ستاد کرونا گفت: «در حال حاضر هر بیماری که تست کرونای او مثبت شود، به‌نظر می‌رسد عمدتاً امیکرون باشد» (اعتماد ۸ دی۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، مدیر شبکه سلامت دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «مراجعین سرپایی در یک هفته‌یی افزایش ۲۲درصدی یافته است. در خواف، درگز، مشهد، طرقبه، شاندیز، بردسکن، تایباد و باخرز شاهد افزایش میزان مراجعان هستیم» (ایسنا ۸ دی۱۴۰۰).

در قم، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی امیکرون به قم گفت: «پس از بررسی‌های صورت گفته و انجام تست‌های مخصوص، سه مورد اومیکرون در قم شناسایی شده است (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ دی۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی اعتماد امروز نوشت: «همگام با موج تصاعدی ابتلای امیکرون، حرف مسئولان وزارت بهداشت فقط حول این محور دور می‌زند که «بررسی می‌کنیم و اعلام می‌کنیم» این سرعت لاک‌پشتی تصمیم‌گیریها در مقابل سویه‌ای که حتی به تست‌های PCR هم تن نمی‌دهد و از هر نظارتی می‌گریزد، چه بر سر آمار ابتلا، بستری و مرگ امیکرون در ایران خواهد آورد؟»

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ دی۱۴۰۰ (۲۹دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21c5cd1a-aaa7-4119-bc78-f747d6cd597d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات