728 x 90

وال‌استریت ژورنال: بانک‌های عراقی به انتقال غیرقانونی پول به رژیم ایران متهم شدند

بانک مرکزی عراق
بانک مرکزی عراق

وال‌استریت ژورنال در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ گزارش داد که بانک‌های عراقی از سیستمی که توسط آمریکا برای انتقال درآمدهای نفتی بغداد ایجاد شده بود، برای انتقال وجوه به ایران و گروه‌های شبه‌نظامی مرتبط با آن استفاده کرده‌اند.

این سیستم که توسط بانک فدرال رزرو نیویورک پردازش می‌شود، فاقد پادمانهای کافی برای جلوگیری از پولشویی بوده و منجر به انتقال غیرقانونی میلیاردها دلار به ایران و گروه‌های ضدآمریکایی شده است. علی غلام، یک بانکدار عراقی، از طریق سه بانک خود دهها میلیارد دلار را به خارج از کشور منتقل کرده است.

طبق گفته مقامات آمریکایی، ۸۰درصد از حواله‌های بانکی که از طریق بانک‌های عراقی انجام شده، غیرقابل ردیابی بوده و بخشی از آن به سپاه پاسداران و نیروی قدس ارسال شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تلاش کرده تا از این سوءاستفاده جلوگیری کند، اما مقامات آمریکایی نگران‌اند که اعمال محدودیت‌های شدیدتر بر جریان نقدینگی به عراق، منجر به بحران اقتصادی در این کشور و تضعیف مبارزه با داعش شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a720d16-0e4d-43ac-9b6c-e8ecaa973b32"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات