728 x 90

بازتاب کنفرانس در مجلس ملی فرانسه با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

کنفرانس در مجلس ملی فرانسه با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت، مریم رجوی
کنفرانس در مجلس ملی فرانسه با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت، مریم رجوی
اورینت‌نیوز تلویزیون اپوزیسیون سوریه در گزارشی پیرامون کنفرانس در مجلس ملی فرانسه گفت: پارلمانترهای فرانسوی بار دیگر از اپوزیسیون ایران حمایت کردند... شرکت کنندگان در این کنفرانس از جامعه جهانی خواستند، در مقابل عملکردهای تروریستی رژیم آخوندی و بی‌ثبات‌کردن منطقه توسط این رژیم قاطعیت نشان بدهند.

با حضور مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران و شماری از نمایندگان مجلس فرانسه و سیاستمداران آمریکایی، سمیناری در مجلس فرانسه در پاریس برگزار شد که عنوان آن تحولات خاورمیانه و موضع فرانسه و اروپا در این رابطه بود.
رهبر اپوزیسیون ایران در سخنرانی خود تأکید کرد، جهان به درکی رسیده است که رژیم آخوندی و حزب‌الله و بقیهٴ شبه‌نظامیان (وابسته به این رژیم) تنها برای نجات دیکتاتور سوریه در این کشور هستند و از طریق دخالتشان دنبال آنند که حاکمیت (رژیم) در تهران تضمین داشته باشد و صدای مخالفان را خفه کند؛ از این‌رو برقراری صلح در منطقه با اخراج رژیم ایران از سوریه شروع می‌شود. سفیر لینکولن بلومفیلد به تلویزیون اورینت گفت: ما همراه با تعدادی از سیاستمداران نامه‌یی به رئیس‌جمهور ترامپ نوشتیم و از او خواستیم که ضروری است سیاست آمریکا درباره ایران تغییر کند. روشن است که سران (رژیم) ایران هیچ توجهی به توافق اتمی ندارند و در ایران موارد منفی زیادی وجود داشته که مهم‌ترین آن اعدامهای گسترده در (داخل ایران) و جنگ فرقه‌یی منهدم‌کننده از طریق حمایت از رژیم اسد در سوریه و حمایت از شبه‌نظامیان شیعی در عراق است.

در پایان این کنفرانس شرکت کنندگان از خواسته‌های ایرانیان برای دستیابی به آزادی و دموکراسی حمایت کردند و از جامعه جهانی خواستند، در مقابل عملکردهای تروریستی رژیم آخوندی و بی‌ثبات‌کردن منطقه توسط این رژیم قاطعیت نشان بدهند. پارلمانترهای فرانسوی امروز مجدداً از اپوزیسیون ایران حمایت کردند، این حمایت هم‌زمان با تلاش‌های مقامات آمریکایی بود که از دولت ترامپ خواستند باید سیاست آمریکا درباره رژیم ایران را عوض کند؛ چرا که تهدیدی برای منافع آمریکا و کل منطقه است.

تلویزیون الاخباریه عربستان: با حضور گروهی از پارلمانترها و سیاستمدارانی از فرانسه و اروپا و آمریکا و اعضای اپوزیسیون ایران و اپوزیسیون سوریه، کمیتهٴ پارلمانی فرانسوی برای ایران دموکراتیک، کنفرانسی را در مقر مجلس ملی فرانسه برای بحث در مورد موضع فرانسه و غرب به‌طور عام در قبال رژیم تهران در شرایط تحولات بین‌المللی برگزار کرد.

دومینیک لوفور گفت: جنبشی در فرانسه و اروپا و حتی در آمریکا وجود دارد. ما در مرحله تحولی قرار داریم که باید جامعه جهانی موضع خود را در قبال رژیم تهران تعیین‌تکلیف کند. این رژیم امروز نمی‌تواند نیرنگ و فریب بیشتری را علیه جامعه جهانی به‌کار بگیرد. (رژیم) ایران... در راستای بی‌ثبات‌کردن امنیت جهانی و نه فقط در منطقه خاورمیانه اقدام می‌کند.

گزارشگر: رهبر اپوزیسیون ایران به توسعه‌طلبی (رژیم) ایران در عراق، سوریه، لبنان و یمن و (نقض) حقوق مردم ایران توسط رژیم آخوندی اشاره کرد. این خطراتی است که نمایندگان و سیاستمداران آمریکایی نیز بر آن تأکید کردند؛ آنها در نامه سرگشاده‌یی از رئیس‌جمهور ترامپ خواستند تا با اپوزیسیون ایران به‌عنوان نمایندگان قانونی مردم ایران همکاری کند.

سفیر لینکلن بلومفیلد معاون پیشین وزارت‌خارجه آمریکا گفت: ما نامه‌یی را با 23 امضا از سیاستمداران و سناتورهای آمریکایی برای رئیس‌جمهور ترامپ ارسال کردیم و در این نامه، محکومیت خود را از بر افروختن جنگ فرقه‌یی ویرانگری که (رژیم) ایران در یمن، سوریه و عراق انجام داده توضیح دادیم.

شرکت کنندگان از کشورهای مختلف در این کنفرانس روی این نکته تأکید کردند که (رژیم) ایران فاسد، شرور و یاغی است که عرف بین‌المللی و عرف کشورهای همسایه را محترم نمی‌شمارد.

آژانس تصویری گتی ایمیجز و فروم تصویری خبرگزاری فرانسه: کنفرانسی در سالن ویکتور هوگو مجلس ملی فرانسه برای بررسی «تحولات خاورمیانه، رویکرد فرانسه و اروپا» برگزار شد. (سخنرانان) گفتند، اتخاذ یک سیاست قاطع از سوی آمریکا و اروپا در قبال رژیم تهران، پیش‌شرط صلح و دموکراسی در منطقه است. مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده اپوزیسیون ایران، سخنران اصلی این کنفرانس بود.

شمار دیگری از رسانه‌های بین‌المللی و عربی نیز گزارشهایی را درباره برگزاری کنفرانس در مجلس ملی فرانسه منتشر کردند. از جمله خبرگزاری ایتالیایی آنسا، العربیه، العرب‌الیوم، و صوت العرب.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd1138cc-2991-4344-8567-005db3a325a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات