728 x 90

پشت صحنه گورخوابی

گورخوابی
گورخوابی
گورخوابی چرا؟ زندگی در مرز بودن و نبودن، گورخوابی پدیده‌ای که وجدان هر شنونده‌ای را تکان می‌دهد این‌که انسانهایی سرپناهشان گوری عاریتی باشد موضوعی نیست که ریشه در ساخت و بافت حاکمیت جامعه نداشته باشد این مسأله نه خلق الساعه است و نه طبیعی و نه خودبخودی براستی محصول چیست؟

تاآنجا که به سردمداران حکومت برمی‌گردد چیزی نیست جز سوختی برای سریال جنگ و دعواهای باندی سر تصاحب حاکمیت مردم ایران و غارت اموالشان و سریال آی دزد، آی دزد و این‌که من نبودم و پاسکاری این موضوع به ارگانهای مختلف این رژیم

اما گورخوابی مانند تمام خوابیهای دیگر مثل کارتن خوابی، زیر پل خوابی، فاضلاب خوابی یک پشت صحنه‌ای دارد. به پشت صحنه آن، اگر ‌چه مختصر، دقت کنید

گورخوابها ازگورهایشان جمع شدند و به یک مرکز درمانی رفتند و معاون روحانی هم از آنها بازدید کرد و موضوع بهمین سادگی حل شد خبرهایی که در هر حاکمیتی یک زلزله سیاسی است و دولتی را ساقط می‌کند در حکومت آخوندها می‌آید و می‌رود و نه کسی مسئول است و نه کسی جوابگو، هیچ‌کس پاسخ نمی‌دهد چرا گورخوابی؟ چرا کارتن خوابی؟ اما در لابلای نشریات رژیم به خبرهایی برمی‌خوریم که بخش کوچکی از این چرایی‌ها را شاید بتوان جواب گرفت به این خبر توجه کنید:
هیأت ۶۰۰ نفره همراه جهانگیری معاون اول روحانی، در سفر چند ساعته به کرمانشاه فقط چیزی حدود ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نهار صرف کرده‌اند! قیمت این برای هر نفر 33هزار تومان می‌شود. که یک دست چلوکباب و نوشابه است. چه پول زیادی است؟

۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تنها هزینه چند ساعت استفاده از اتاق های هتل مورد استفاده بوده است و بیش از یک میلیون تومان فقط چای و نسکافه میل شده شده است! اینهم برای هر نفر می‌شود 1660 تومان یک چای و یک نسکافه. اینهم پول زیادی نیست.

هنوز این خبر را هضم نکرده‌ایم که خبر دیگر هزینه‌های چند میلیاردی برای تجهیز بیشتر استخر پاستور یعنی استخر نهاد ریاست جمهوری رژیم و اما از همه جالب‌تر اظهارنظر کواکبیان نمایند مجلس رژیم حقوق‌های نجومی تمام مدیران به 50 میلیارد تومان نمی‌رسد.

50میلیارد تومن در این حاکمیت اصلاً اختلاس نیست اما فکر کنید که با این 50میلیارد تومان می‌شود مسأله چه تعداد گورخواب را حل کرد؟ حداقل حقوق اعلام شده در قانون کار رژیم در سال 95، هشتصد و دوازده‌هزارتومان است که یک چهارم خط فقر است اما اگر همین رقم راهم اصل بگیریم خوب است یک ضرب و تقسیم ساده انجام بدهیم تا ببینیم که رقم ناقابل50میلیارد تومان حقوق چند کارگر است حقوق ماهانه 61576کارگر و اگر ادامه بدهیم و از اختلاس 1700میلیارد تومانی آخوند آملی لاریجانی و اختلاسهای نجومی چند هزار میلیارد تومانی عبور کنیم و به اختلاس 12هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان برسیم. خواهیم دید که با هر هزار میلیارد تومان اختلاس می‌توان 10هزار خانه 100میلیون تومانی برای 10هزار نفر تهیه کرد و بساط گورخوابی و کارتن خوابی و فاضلاب خوابی را برچید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58bad0ba-6448-4bfc-8f29-f152ffe853db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات