728 x 90

فساد اقتصادى,

اعتراف به پولی شدن شدید آموزش عالی در ایران، طی ده سال گذشته

-

مدرک پولی
مدرک پولی
روزنامه آرمان وابسته به بان رفسنجانی روحانی 28آذر 95 در مطلبی تحت عنوان ”ماشین چهار موتوره‌ تولید مدرک در کشور“ از قول حمید رضا جلایی‌پور از کارگزاران رژیم به وضعیت اسفناک نظام آموزش عالی که منبعی برای درآمد در نظام فاسد آخوندی تبدیل شده اعتراف می‌کند. جلایی‌پور می‌گوید: «فرایند آموزش عالی که در ده سال گذشته به‌شدت پولی و کالایی شده.»

وی سپس به درگیر بودن تمام دانشگاههای کشور در امر خرید و فروش مدرک پرداخته و ادامه می‌دهد: «دانشگاه آزاد هم، در شرایطی که دولت احمدی‌نژاد قصد کنترلش را داشت، برای تأمین منابع راهی جز حرکت در فرایند کالایی شدن نداشت. دولت احمدی‌نژاد هم وقتی نتوانست بر دانشگاه آزاد مسلط شود، برای جبران این شکست به گسترش بی‌حساب و کتاب دانشگاه پیام‌نور افزود. مراکز آموزش علمی کاربردی هم که از قبل خیز برداشته بودند. دانشگاههای دولتی هم برای این‌که از این نهضت درآمدزایی عقب نمانند دوره‌های شبانه و پردیس‌ها را افزایش دادند و بدین ترتیب ماشین مدرک سازی با چهار موتور (دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، مراکز علمی کاربردی و بخش خصوصی دانشگاههای دولتی) در کشور سرعت گرفت.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/603ecd59-8d89-4091-bae4-c1a7a58650fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات