728 x 90

اخبار حوادث,

آتش‌سوزی گسترده در پالایشگاه شاهرود

-

آتش سوزی پالایشگاه شاهرود
آتش سوزی پالایشگاه شاهرود
بنا‌ به گزارشهای دریافتی ساعت 2 و 30دقیقه بامداد روز جمعه 16مهر پالایشگاه شاهرود دچار آتش‌سوزی گسترده شد. در این آتش‌سوزی 4تن مجروح و بیش از 100هزار لیتر مایعات و محصولات نفتی از بین رفت.

فرماندار رژیم در شاهرود به گسترده بودن آتش‌سوزی اعتراف کرد و به خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم گفت: ابعاد آتش‌سوزی می‌توانست بسیار گسترده‌تر باشد. محمدرضا هاشمی افزود: آتش کنترل شده است و اگر این آتش به بخش‌های دیگر این پالایشگاه سرایت می‌کرد به‌طور حتم اتفاقات خاصی در آنجا می‌افتاد.

بیشتر بخوانید:
در یک ماه گذشته، آتش‌سوزی در تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی‌ها در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است. مهمترین آنها آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی در بندر ماهشهر، پتروشیمی بیستون در استان کرمانشاه و لوله‏‌های اتیلن در منطقه پلدختر بود.

روز یکشنبه 10مرداد درست یک ماه پیش پتروشیمی بوعلی ماهشهر دچار آتش‌سوزی شد و 9 مصدوم بر جای گذاشت. خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم دوم مرداد با عنوان ”جزئیات هشتمین حادثه صنعت پتروشیمی در سال ۹۵ - بروز ۲ حادثه در هر ماه“ به آتش سوزیهای گسترده در صنایع پتروشیمی به‌دلیل بی‌کفایتی کارگزاران رژیم اعتراف کرد و نوشت: «از ابتدای سال جاری تا امروز به‌طور متوسط هر ۱۵ روز یک حادثه در صنعت پتروشیمی کشور رخ داده است که وقوع ۸ حادثه تنها در ۱۲۵ روز کنار بروز حوادث متعدد سالهای گذشته در صنعت پتروشیمی نشان می‌دهد این صنعت در بخش HSE نیازمند ایجاد تغییرات راهبردی است».

همچنین شامگاه دوشنبه 22شهریور نیز بار دیگر خط لوله انتقال گاز پتروشیمی بندر شاهپور به‌دلیل نشت گاز، دچار آتش‌سوزی شد. این آتش‌سوزی در خط لوله انتقال گاز پتروشیمی در مسیر بندر شاهپور - چمران (جراحی) آتش گرفت.

عصر روز سه‌شنبه 9 شهریور نیز واحد پساب پالایشگاه ششم فازهای 15 و 16 چاه‌های گاز پارس جنوبی در سواحل استان بوشهر دچار آتش‌سوزی شد. همچنین روز چهارشنبه دهم شهریور پتروشیمی بوعلی سینا برای چندمین بار دچار حریق شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/249e1d2f-888d-4635-8d02-7b053b16fbff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات