728 x 90

سوريه,

چهار امدادرسان بر اثر حمله هوایی رژیم اسد و همپیمانانش در حلب جان باختند

-

حمله روز دوشنبه به کاروان بین‌المللی کمک رسانی در استان حلب
حمله روز دوشنبه به کاروان بین‌المللی کمک رسانی در استان حلب
بر اساس گزارش اتحادیه سازمانهای مراقبت و امدادرسانی پزشک، بر اثر حمله هوایی دیشب 30شهریور به یک مرکز درمانی در خان‌طومان و دو آمبولانس در استان حلب 4 امدادگر کشته شدند و یک پرستار به‌شدت زخمی شد. دو آمبولانس وقتی در حال رفتن به سوی محل بمباران بودند مورد حمله دیگری قرار گرفتند.

بر اثر این حمله هوایی مرکز درمانی مربوطه با خاک یکسان شد و احتمال این‌که نفراتی زیرآوار مانده باشند زیاد است.

مدیر اتحادیه سازمانهای مراقبت و امدادرسانی پزشکی در رابطه با این واقعه تأکید کرد که این حمله "اتفاقی" نبوده است و به این وسیله آنها: "می‌خواهند به ما امدادرسانان این پیام را برسانند که از حضور ما خوشحال نیستند، هدف حمله خواهیم بود و کشته خواهیم شد."

لازم به توضیح است که این دومین حمله به امدادگران در استان حلب در روزهای گذشته است. روز دوشنبه گذشته هم بر اثر حمله هوایی به یک کاروان کمک‌رسانی بین‌المللی ۲۰ غیرنظامی کشته شده بودند

ضمن این‌که از آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی تا به‌حال، بیش از ۱۱۵ نفر پزشک و امدادگر در سوریه کشته شده‌اند. بیش از ۷۰۰ نیروی پزشکی از آغاز بحران سوریه کشته شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ee2f4fc-a171-4ea0-86d6-84d0ecf13949"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات