728 x 90

جان باختن ۱۹ تن در سیل مشهد و خراسان رضوی + پیام خانم مریم رجوی به هموطنان سیل‌زده

سیل در مشهد
سیل در مشهد

جان باختن ۱۹ تن در سیل مشهد و خراسان رضوی

پیام خانم مریم رجوی به هموطنان سیل‌زده در مشهد و خراسان رضوی

 

به‌دلیل سیاست‌های غارتگرانه رژیم آخوندی و تخریب مسیر رودخانه و دره در مشهد، باران ۴۰ دقیقه‌ای باعث تلفات گسترده و خسارات سنگین به هموطنان در مشهد شد.

بر اساس آخرین خبرها شمار قربانیان سیل ویرانگر روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در مشهد و استان خراسان رضوی به ۱۹ تن افزایش یافت و چندین نفر نیز هنوز مفقود هستند. بیشترین قربانیان و خسارات در خیابانهای موسوم به سپاه ۶۹ و ۷۱ مشهد رخ داد که طبقات همکف منازل مسکونی مردم دچار آبگرفتگی شدند و آب تا سقف همکف برخی خانه‌ها در مشهد رسید

 

یکی از هموطنان درباره علت تخریب گسترده و قربانیان زیاد سیل گفت:

رکنا - گزارش یک هموطن -۲۶اردیبهشت ۱۴۰۳

خانه‌ها همه داره داغان میشه من خودم از ساعت اول همین اینجا بودم کلاً تا سقف خانه‌های طبقه هم کف پر از آب بوده. آقا ما ۳۵سال است توی این کوچه زندگی می‌کنیم این پشت دیوار که آخر کوچه هست دره بوده آقا، آن دره را آمدند پر کردند جدول کشی کردند که خانه بسازند آن آب زد دیوار را خراب کرد و آمد توی خانه‌های مردم الآن اینجا تلفات دادیم دو نفر توی همین، دوتا بچه یک خانم یک حاج خانم توی همین کوچه فوت کردند. الآن این خانه‌ها هیچ اعتباری بهش نیست.

 

به گزارش تلویزیون رژیم سیل روز چهارشنبه هم‌چنین به ساکنان بسیاری از شهرها و روستای استان خراسان رضوی خسارت وارد کرد.

تلویزیون رژیم ـ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیلاب عصر امروز به بسته شدن برخی بزرگراه‌ها و معابر شهر مشهد منجر شد سیلاب هم‌چنین در برخی مناطق وارد خانه‌ها شد.

حدود ۳۸میلیمتر ظرف یک ساعت در شهر مشهد به‌وقوع پیوست که این حجم از بارش‌ها باعث شد که ما آب افتادگی را در برخی از مناطق شهری مشهد داشته باشیم همانجور که فرمودید در واقع آب افتادگی در برخی واحدهای مسکونی شهری در منطقه سیدی مشهد خیابان سپاه اتفاق افتاده...

در شهرستانهای دره گز، کلات، قوچان، طرقبه شاندیز، بارشهای قابل توجهی را داشتیم ما در اون مناطق هم خساراتی به شبکه آب و برق و گاز و همین طور معابر روستایی راههای روستایی وارد شده همین طور در شهرستانهای فریمان، نیشابور و فیروزه بارش‌ها قابل توجه بوده اونجا هم خساراتی به بخشهای مختلف به‌ویژه کشاورزی و راههای روستایی وارد شده...

 

معاون فرماندار رژیم در کلات نیز گفت: وقوع سیلاب شهر "حسن آباد لائین" مرکز دهستان هزار مسجد دچار آبگرفتگی همراه با خسارت شد و پنج روستای منطقه نیز تحت تأثیر شدید سیلاب قرار گرفتند. و آب و برق و گاز و راههای ارتباطی را چندین روستا را قطع کرد.

 

درباره آمار مفقودین سیل استان خراسان رضوی مدیر هلال احمر رژیم گفت: طبق گزارشهای دریافتی سه نفر در روستای میرآباد نیشابور، سه نفر در روستای کوکیان در نزدیکی سد طرق مشهد، سه نفر در روستای سرمایه ملک آباد در مشهد و سه نفر در منطقه احمد آباد شهرستان فریمان مفقود شده‌اند.

در همین حال حکومت آخوندی که مردم را در مقابل سیل بی‌دفاع گذشته، از احتمال وقوع مجدد سیل در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، بجنورد، گلستان و سمنان خبر داد.

بنا به این گزارش هم‌چنین در استان اردبیل احتمال طغیان رودخانه وجود دارد. در استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و فارس نیز هشدار نارنجی صادر شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1fd03983-0a8c-4135-9c52-38d0145105e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات