728 x 90

اتحادیه عرب خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین شد

اجلاس سران عرب در منامه
اجلاس سران عرب در منامه

نشنال امارات (۲۷اردیبهشت) - گزیده‌ای از متن بیانیه نشست اتحادیه عرب در منامه:
بیانیه بحرین شامل بخش طولانی در مورد ادامه جنگ در غزه است که در آن خواستار آتش‌بس فوری، استقرار نیروهای حافظ صلح در سرزمینهای اشغالی فلسطین و راه‌حل پایدار دو کشوری برای درگیری فلسطین و اسراییل است.
- تأکید مجدد بر اهمیت تداوم کمیته مشترک وزیران عربی و اسلامی در تلاشهای آن برای توقف تجاوزات اسراییل به نوار غزه، پایان دادن به فاجعه انسانی که بیش از دو میلیون و سیصد هزار شهروند فلسطینی را متحمل شده است و بسیج موضع بین‌المللی در حمایت از حق مردم برادر فلسطین برای زندگی در امنیت، امنیت و آزادی در کشور مستقل خود در خاک ملی خود
- تأکید بر توقف فوری تجاوزات اسراییل به نوار غزه، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسراییل از تمامی مناطق این نوار، رفع محاصره تحمیل شده بر آن، رفع تمامی موانع و بازگشایی تمامی گذرگاه ها. برای ورود کمکهای بشردوستانه کافی در سراسر آن، و امکان فعالیت سازمانهای ملل متحد، به‌ویژه آژانس امداد و کار سازمان ملل (UNRWA) و ارائه حمایتهای مالی به آنها برای انجام آزادانه و ایمن مسئولیتهای خود.
- در این زمینه، با وجود هشدارهای بین‌المللی درباره پیامدهای فاجعه‌بار انسانی، مانع‌تراشی اسراییل در تلاش‌های آتش‌بس در نوار غزه و ادامه تشدید تنش نظامی از طریق گسترش تجاوزات خود به شهر فلسطینی رفح را به‌شدت محکوم می‌کنیم.
ما هم‌چنین کنترل نیروهای اسراییلی بر گذرگاه فلسطینی رفح با هدف تشدید محاصره غیرنظامیان در نوار را محکوم می‌کنیم.
- ما مجدداً محکومیت شدید خود را نسبت به تمام اقدامات و اقدامات غیرقانونی اسراییل که مردم برادر فلسطین را هدف قرار می‌دهد و آنها را از حق آزادی، دولت، زندگی و کرامت انسانی محروم می‌کند، همان‌طور که توسط قوانین بین‌المللی تضمین شده است، تأیید می‌کنیم.
- ما موضع قاطع خود را تکرار می‌کنیم و خواهان حل و فصل مسالمت‌آمیز عادلانه و همه‌جانبه مسأله فلسطین هستیم و از درخواست جناب آقای محمود عباس، رئیس‌جمهور کشور فلسطین، برای تشکیل کنفرانس بین‌المللی صلح برای برداشتن گام‌های برگشت‌ناپذیر برای اجرای راه‌حل دو کشوری مطابق با ابتکار صلح عربی و قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در خطوط ۴ ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی بیت‌المقدس شرقی و پذیرش عضویت در سازمان ملل حمایت می‌کنیم. ما هم‌چنین در سازمان ملل به‌عنوان یک کشور مستقل و کاملاً مستقل و مشترک با سایر کشورهای جهان، و برای تضمین احیای کلیه حقوق مشروع مردم فلسطین، به‌ویژه حق بازگشت و تعیین سرنوشت حمایت می‌کنیم.
- ما خواهان استقرار نیروهای حافظ صلح و حفاظت بین‌المللی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین تا اجرای راه‌حل دو کشور هستیم.
- ما از همه جناح‌های فلسطینی می‌خواهیم که زیر چتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، تنها نماینده قانونی مردم فلسطین، به یکدیگر بپیوندند و بر روی یک پروژه ملی جامع و یک چشم‌انداز استراتژیک واحد برای تمرکز تلاش‌ها در جهت دستیابی به آرمانهای فلسطین به توافق برسند. ملت فلسطین بر اساس راه‌حل دو کشوری و بر اساس قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی و مراجع تعیین شده به حقوق مشروع خود دست یابند و کشور ملی مستقل خود را در خاک ملی خود ایجاد کنند...
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/681d83fe-f6eb-4a91-b4f1-9f0fc8f4f8d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات