728 x 90

نیویورک تایمز: اتحادیه عرب خواستار حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در غزه و کرانه باختری شد

اجلاس اتحادیه عرب
اجلاس اتحادیه عرب

نیویورک تایمز روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه نوشت: اتحادیه عرب خواستار حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در غزه و کرانه باختری شد. این در حالی است که هر گونه استفاده از نیروهای سازمان ملل باید توسط شورای امنیت تأیید شود. یک سخنگوی سازمان ملل گفت: «ابتدا باید صلح وجود داشته باشد تا حفظ شود».

اتحادیه عرب روز پنجشنبه خواستار استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی توسط اسراییل تا زمانی که راه‌حل دو کشوری می‌تواند مورد مذاکره قرار گیرد، در بیانیه‌یی که هم‌چنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا یک محدودیت زمانی برای آن فرآیند سیاسی مشخص کند.

به گفته فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل طرح استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مناقشه اسراییل و فلسطین گهگاه توسط دیپلماتها ذکر شده است. اما به نظر می‌رسد که بیانیه اتحادیه عرب اولین بار است که این گروه رسماً در یک سند مکتوب چنین درخواستی را مطرح می‌کند.
بعید است که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در آینده نزدیک به غزه و کرانه باختری مستقر شوند، زیرا اعزام نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به هر گونه درگیری، ابتدا به مجوز شورا نیاز دارد.
نیروهای سازمان ملل که معمولاً از نیروهای مسلح چندین کشور تشکیل می‌شوند، وارد مناطق جنگی زنده نمی‌شوند و در جنگ شرکت نمی‌کنند. هم اسراییل و هم حماس باید با حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در زمین موافقت کنند.
فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل گفت: ابتدا باید صلح وجود داشته باشد تا حفظ شود. ما وارد نبرد فعال نمی‌شویم و خود احزاب باید در مورد اجازه حضور نیروهای حافظ صلح به توافق برسند. ما به‌عنوان نیروی دشمن یا نیروی اشغالگر وارد نمی‌شویم»... .

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/754b6ca7-7049-4fea-872e-4205c752aedf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات