728 x 90

اخبار مصر,

دیلی اکسپرس: شهاب سنگ علت سقوط هواپیمای مصری

-

هواپیمای مصری
هواپیمای مصری
روزنامه ”دیلی اکسپرس“ چاپ انگلستان، درباره حادثه سقوط هواپیمای مصری نظریه جدیدی مطرح و علت آن را انفجار شهاب سنگ دانست. نظریه‌یی که در صورت اثبات، آینده مسافرت هوایی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گزارش این روزنامه انگلیسی یک سنگ بزرگ که وزن آن حدود ۱۰.۰۰۰تن بود و با سرعت ۶۷.۰۰۰مایل در ساعت حرکت می‌کرد در جو زمین منفجر شد و زمانی که کنترلرهای ترافیک هوایی، تماسشان با هواپیمای آسیب دیده قطع شد هنوز بسوی زمین سقوط می‌کرد.

این روزنامه می‌افزاید: «این شهاب سنگ متلاشی شده به هزاران قطعه کوچک تبدیل شد و بین روز چهارشنبه و جمعه گذشته بین گریلند و استرالیا پخش گردید و از روی یک خودروی پلیس در نیویورک اجزای تفکیک شده فیلمبرداری شده است».

به نوشته این روزنامه بزرگترین قطعه این سنگ تا کنون در آرژانتین و آمریکای جنوبی یافت شده است ولی کارشناسان معتقدند که بزرگترین قطعات آن ممکن است در بالای منطقه خاورمیانه و دریای مدیترانه که این هواپیما در آنجا متلاشی شد، سقوط کرده باشد».

این شهاب سنگ توسط ایستگاه کنترل فضایی روسیه در تاجیکستان شناخته شد که آن را با ماهواره های این کشور رصد کردند. محققان شرکت هواپیمایی گفته‌اند، در این رابطه که شهاب سنگ موجب سقوط هواپیما شده، تحقیق خواهند کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3fdd59e-8133-4136-9136-8b74f5fb788b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات