728 x 90

اخبار امريكا,

سه سال زندانی برای دلال رژیم ایران در آمریکا

-

وزارت دادگستری آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد یک شهروند ایرانی‌کانادایی به نام علیرضا پارسا (45ساله) را به‌دلیل نقش او در نقض تحریم‌های آمریکا، در تلاش برای انتقال تجهیزاتی با کاربرد دوگانه نظامی و غیرنظامی به رژیم آخوندی، به سه سال زندان محکوم کرده است. این دلال رژیم در اکتبر سال ۲۰۱۴ با کمک پلیس فدرال آمریکا، دستگیر شده بود.

این دلال رژیم در تلاش «برای خرید تجهیزات پیشرفته الکترونیک بوده است، تجهیزاتی که برخی از آنها می‌توانند در تولید موشک و راکت کاربرد داشته باشند. » به گفته رئیس دادگاه، این شهروند ایرانی‌کانادایی قصد داشته این تجهیزات را «از طریق کانادا به ایران» انتقال دهد.

جان کارلین، دستیار دادستان کل آمریکا، گفته است که این فرد طی ۶ سال «مکررا به نقض قوانین و مقررات امور صادراتی دست‌زده و به عوامل رژیم در خرید تجهیزات پیشرفته الکترونیک که هم کاربرد تجاری و هم کاربرد نظامی دارند، کمک کرده است» .

وزارت دادگستری در بیانیه خود می‌افزاید: «آقای پارسا با استفاده از شرکت خودش در کانادا به نام متال پی‌ام، سفارش قطعات را می‌داد. قطعات به کانادا یا به امارات متحده عربی ارسال و سپس برای مشتریان ایرانی فرستاده می‌شدند. پارسا، مقصد دیگری به جز مقصد نهایی کالاهایی که سفارش می‌داد را به اطلاع شرکتهای آمریکایی می‌رساند. در این بیانیه شرکت ایرانی خریدار کالاها ”توان پایش ماد“ معرفی شده‌است.

توان پایش ماد در وب‌سایتش، خود را شرکتی برای ارائه خدمات و فروش محصولاتی «در زمینه سیستم‌های روانکاری» از جمله انواع گریس‌ها یا پمپ‌ها معرفی می‌کند. بنا بر اطلاعات موجود در وب‌سایت این شرکت، آنها نماینده رسمی یا تنها نماینده انحصاری شرکت گراکو در آمریکا، کیپه آلمان یا مارتک فرانسه هستند. دفتر مرکزی این شرکت در تهران واقع است».

وزارت دادگستری آمریکا در بیانه خود گفت: «آقای پارسا پس از بازداشت هم، هم‌چنان از زندان به نقض تحریم‌ها ادامه می‌داد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46ba9985-03c4-499e-9a3e-d79e812dc7bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات