728 x 90

اخبار اروپا,اخبار خليج فارس,

بیانیه پایانی اجلاس وزیران خارجه ۷ کشور صنعتی جهان: فراخوان به رژیم آخوندی برای توقف نقض حقوق‌بشر

-

اجلاس وزیران خارجه 7 کشور صنعتی جهان در ترکیه
اجلاس وزیران خارجه 7 کشور صنعتی جهان در ترکیه
وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان در بیانیه پایانی اجلاس خود که در هیروشیما برگزار شد، با آزمایشهای موشکی رژیم مخالفت کردند و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حقوق‌بشر در ایران، خواستار نظارت کشورهای عضو سازمان ملل‌متحد بر قطعنامه 2231 شورای امنیت شدند.

بیانیه پایانی اجلاس وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان، به رژیم ایران هشدار داده است که به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه رعایت حقوق‌بشر شامل احترام به آزادی بیان از جمله برای دست‌اندرکاران رسانه‌ها، آزادی مذهب و عقیده و سایر موارد حقوق‌بشر عمل کرده و اعدام‌های فاقد اعتبار قانونی و مغایر تعهدات بین‌المللی را متوقف کند.

بیانیه هفت کشور صنعتی جهان ضمن استقبال از توافق اتمی با رژیم آخوندی، بر نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اجرای این توافق تأکید کرد و از تمامی کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا ’به‌طور مؤثر به قطعنامه شماره ٢٢٣١ مصوب شورای امنیت سازمان ملل عمل کرده و به آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای توافق اتمی کمک کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abaee1a6-4d01-4b2d-bc4b-5d4f9e898967"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات