728 x 90

اتحادیه اروپا تصمیم به تمدید تحریم‌های موشکی علیه رژیم ایران می‌گیرد

تحریم های بین المللی
تحریم های بین المللی

بنا به گزارش عرب نیوز چهارشنبه ۷ تیر اتحادیه اروپا به رژیم ایران اطلاع داده است که تحریم‌های این اتحادیه علیه ساخت موشکهای بالستیک این کشور تمدید خواهد شد. تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار بود روز ۱۸اکتبر سال جاری منقضی شود.

عرب نیوز از پاریس نوشت: چهار منبع گفتند که دیپلمات‌های اروپایی به رژیم ایران گفته‌اند که قصد دارند تحریم‌های موشکهای بالستیک اتحادیه اروپا را که در ماه اکتبر طبق توافق هسته‌یی منقضی شده سال ۲۰۱۵ منقضی می‌شود، حفظ کنند، گامی که می‌تواند واکنش تلافی‌جویانه ایران را برانگیزد.

این منابع سه دلیل برای حفظ تحریم‌ها ذکر کردند: استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین. احتمال انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه؛ و محروم کردن ایران از مزایای توافق هسته‌یی با توجه به تهران، این توافق را نقض کرده است، البته تنها پس از آن‌که ایالات متحده ابتدا این کار را انجام داد.
حفظ تحریم‌های اتحادیه اروپا نشان‌دهنده تلاش‌های غرب برای جلوگیری از تولید سلاحهای هسته‌یی ایران و ابزاری برای تحویل آنها با وجود فروپاشی توافق سال ۲۰۱۵ است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۸ آن را رها کرد.

هسته اصلی آن پیمان، که رژیم ایران با انگلستان، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و ایالات متحده منعقد کرد، برنامه هسته‌یی تهران را محدود کرد تا در ازای رهایی از تحریم‌های اقتصادی، دستیابی به مواد شکافت پذیر برای بمب را برایش دشوارتر کند.

یک دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت: به مقامهای رژیم ایران کاملاً واضح گفته شده است (در مورد برنامه‌های حفظ تحریم‌ها) و اکنون سؤال این است که ایرانی‌ها چه گام‌های تلافی‌جویانه‌ای ممکن است بردارند و (چگونه) آن را پیش‌بینی کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/481c9530-841f-4ec6-bb0c-c358df7a8ad1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات