728 x 90

خودکشی یک زندانی در زندان گوهردشت کرج

خودکشی در  ایران تحت حاکمیت آخوندها
خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها
یک زندانی 31ساله با هویت «محمد لر» در زندان گوهردشت کرج اقدام به خودکشی کرد و جان سپرد.

این زندانی از پنج سال پیش با اتهاماتی هم‌چون سرقت و نزاع در زندان به‌سر می‌برد، سه‌شنبه شب ۷آذر در زندان گوهردشت در سالن ۳بند ۱خود را حلق‌آویز کرد.

یکی از دوستان این زندانی گفته است: «معلوم نیست چرا محمد را به بند ۱که معمولاً جرایم سنگین و اعدامی‌ها هستند منتقل کرده بودند. وی همیشه می‌گفت اگر می‌توانستم ۲۰میلیون تومان تهیه کنم ظرف یک ماه آزاد می‌شدم.»

این زندانی در ادامه اعلام کرده است: «من خودم نیز بارها به خودکشی فکر کرده‌ام. علت آن هم شرایط بسیار سخت زندان و احکام ناعادلانه ایست که دادگاهها به زندانیان می‌دهند. برخوردهای تحقیر‌آمیز زندانبانان هم بر همه این فشارها افزوده است. چند ماه پیش یک زندانی پس از این‌که زندانبانها با باتون کتکش زدند و تحقیرش کردند با قرص اقدام به خودکشی کرد که خوشبختانه به موقع به بهداری رسید و زنده ماند.»

این زندانی هم‌چنین گفته است: «ما هر روز در اینجا شاهد خودکشی زندانیان هستیم ولی اکثر آنها با اقدام به موقع همبندیان نجات پیدا می‌کنند. با این حال در سال بین ۱۰تا ۲۰زندانی در این زندان بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/432b9175-3979-413b-a794-b45f840a0e62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات