728 x 90

اخبار اقتصادی,بحران اقتصادى ايران,اخبار کارگری,

بیکار شدن بیش از ۳۰۰کارگر معدن زغال‌سنگ شهرستان کوهبنان

-

بیکار شدن بیش از 300کارگر معدن زغال‌سنگ شهرستان کوهبنان
بیکار شدن بیش از 300کارگر معدن زغال‌سنگ شهرستان کوهبنان
معدن زغال‌سنگ چشمه پودنه در شهرستان کوهبنان در استان کرمان، طی روزهای اخیر و در آستانه سال جدید تعطیل و بیش از 300تن از کارگران محروم این معدن بیکار شدند.

یکی از کارگران محروم این معدن گفت: ”حاضرم در معدن و زیر آوار بمیرم تا این‌که دست خالی و در این وضعیت اقتصادی به خانه بروم و نگاهم را از شرم از زن و بچه‌هایم بدزدم “.

معدن زغال‌سنگ چشمه پودنه شهرستان کوهبنان بعد از حادثه دلخراش سال ۹۲ که به‌دلیل عدم رعایت نکات ایمنی منجر به کشته شدن ۳ معدنکار شد به‌حالت نیمه تعطیل درآمد.

بعد از این حادثه و در پی اعتراض و اعتصاب کارگران این معدن چند تن از معدنکاران اخراج شدند و این روند به بهانه‌های مختلف از سوی گردانندگان معدن ادامه پیدا کرد تا زمانی که حقوق معوقه این کارگران به بیش از ۶ ماه رسید و گردانندگان معدن علناً اعلام کردند که امکان پرداخت حقوق کارگران را ندارند و نمی‌توانند با این وضعیت این معدن را مدیریت کنند.

تعدادی از کارگران برای این‌که این معدن تعطیل نشود، حدود یک ماه در معدن باقی ماندند. آنها صبحها با حضور در محوطه معدن و پوشیدن لباس کار این موضوع را اعلام می‌کردند اما اتفاقی نیفتاد و بیش از 300تن از کارگران محروم این معدن بیکار شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba713b9c-85f5-4026-92e5-fdae6dd6b9da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات