728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

تظاهرات اعتراضی اشرف‌نشانها در مقابل پارلمان انگلستان

-

تظاهرات اعتراضی اشرف‌نشانها در مقابل پارلمان انگلستان
تظاهرات اعتراضی اشرف‌نشانها در مقابل پارلمان انگلستان
همزمان با برگزاری کنفرانس کمک‌رسانی به سوریه در لندن، ایرانیان آزاده و اشرف‌نشانها علیه شرکت دادن فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران در این کنفرانس و حضور وزیرخارجه دیکتاتوری آخوندی دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات که روز پنجشنبه در مقابل پارلمان انگلستان برگزار شد، اعضای هر دو مجلس این کشور و شخصیتهای مدافع حقوق‌بشر شرکت داشتند.

سخنرانان، شرکت دادن فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را که خود مشکل اصلی در سوریه و عامل درد رنج مردم این کشور و همچنین عامل سرکوب و اعدامهای فزاینده در ایران است، محکوم کردند.

مارگارت اوون وکیل برجسته حقوق‌بشر در انگلستان که در این تظاهرات شرکت داشت در مصاحبه با سیمای آزادی گفت: حضور ظریف وزیر خارجه رژیم ایران در لندن برای صحبت در مورد صلح در سوریه، شرم‌آور است. نمایندهٴ وحشتناک‌ترین رژیم جهان که مسئول اعدامهای فراقانونی و قطع اعضای بدن و قاتل انسانهاست، نمی‌تواند درباره صلح در سوریه صحبت کند. این رژیم حامی رژیم اسد است که میلیونها سوری را کشتار و آواره می‌کند. انگلستان باید این رژیم را محکوم کند ما باید از خانم رجوی و شورای ملی مقاومت حمایت کنیم.

لرد آلتون عضو مجلس اعیان انگلستان گفت: شورای ملی مقاومت ایران پیوسته و با ثبات قدم برای دموکراسی و حقوق‌بشر و علیه حکومت مذهبی ایستادگی کرده است. مریم رجوی صدایی است که باید به آن گوش فرا دهیم.

جیمز فیتزپاتریک نمایندهٴ پارلمان انگلستان گفت: من امروز به این تظاهرات پیوستم تا علیه دستگیری، بازداشت، شکنجه و اعدام مخالفان سیاسی در ایران اعتراض کنم. برای اعتراض به اعدامها در ملأعام و اعدام نوجوانان... (رژیم ایران) باید مانند انتظاری که از هر کشور دیگری داریم، حقوق‌بشر را رعایت کند.

مالکولم فاولر - عضو کانون وکلای انگلستان و ولز گفت: ما (دولت انگلستان) به جای نزدیک شدن به رژیم ایران، باید خواهان توقف تجاوز به حقوق‌بشر به‌عنوان پیش‌شرطی برای هر گونه رابطه با این رژیم بشود. ما همچنین استمرار حملات به ساکنان بی‌سلاح کمپ لیبرتی را که از موقعیت پناهندگی برخوردارند، محکوم می‌کنیم. ما باید بی‌وقفه (پیگیری) این آرمان را ادامه بدهیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce4984ca-ca2b-41dd-b5d2-3d81c2bdc76f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات