728 x 90

دخالتهای ایران,بنیادگرایی اسلامی,

هلال زهر خوردهٴ آخوندی - ب. بهمنی

-

تروریسم و بینادگرایی
تروریسم و بینادگرایی
سالها پیش، روزنامه حکومتی جمهوری، که نظرات ولی‌فقیه رژیم را منعکس می‌کند، درباره ضرورت ایجاد و گسترش به‌اصطلاح «هلال شیعی» نوشته بود:
جمهوری اسلامی ایران به مثابه ‌ام القرای جهان اسلام… در واقع طی 28سال اخیر ام القرای جهان شیعه بوده است تا جهان اسلام. ایران برای رفع این نقیصه… باید اهل سنت عراق را به این مسأله اساسی متوجه سازد که شیعیان عراق در نظم جدید خاورمیانه نقشی مؤثر خواهند داشت. انتقال تجربیات دولت سازی جمهوری اسلامی ایران به گروه‌های همگرا از راه کارهای مهم است چه این‌که ژئوپلتیک و ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک هلال شیعی واقعیت و قابلیتی انکارناپذیر است که ایران باید بیش از گذشته به بازشناسی آن بپردازد. (روزنامه حکومتی جمهوری، 13 دی 85)

وقتی سیاست صدور ارتجاع و بنیادگرایی تحت عنوان «عمق استراتژیک» یا همان «هلال شیعی» فاشیسم دینی حاکم بر ایران، طی سالیان افسار پاره می‌کرد، همگان دیدند که چگونه کشورهای منطقه یک به یک به کام جنگ فرو رفتند. همه دیدند که چطور تخم طایفه‌گرایی و تفرقه‌افکنی در منطقه پاشیده شد و صدها هزار نفر را نابود، مجروح، آواره و بی‌خانمان کرد.

پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده ولی‌فقیه ارتجاع و مدیر مسئول ورق‌پارهٴ کیهان از باند دلواپسان، نیز در خرداد سال 1386 طی سخنانی در مراسمی تحت عنوان «کوی کوثر» ریشه توسعه‌طلبی رژیم آخوندی را در خمینی دانسته بود و با تکرار این دعاوی گفته بود: «… هلال شیعی، یک هلال اسلامی است و مدتهاست که تشکیل شده و وجود خود را مرهون اندیشه‌های امام خمینی می‌داند».

این نوع اظهارات از سردمداران رژیم به وفور یافت می‌شود. اما حالا به یک اظهار زهرآلود از آخوند روحانی توجه کنید که روز شنبه 24مرداد در اجلاس مجمع اهل بیت (العنکبوت)، آثار زهر اتمی را این‌چنین بارز کرد:
«… ما هلال شیعه نداریم…» ؛ و برای این‌که حرف خود را بزک کند و «غلط کردم» گویی خود را بپوشاند، شیادانه گفت: «ما قمر اسلام و بدر اسلام داریم».

باید از این شیخ زهر خورده پرسید، پس آن «ژئوپلتیک و ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک هلال شیعی» چه شد؟ پس این «حزب‌الشیطان» لبنان و آن حوثیهای یمن و آن همه دخالت آشکار در عراق و سوریه و بحرین و فلسطین چیست؟ این عمق استراتژیک چیست که رژیم درمانده‌ات از فرو ریختن آن این‌قدر هراس و واهمه دارد؟ :
پاسدار ایرج مسجدی، مشاور عالی فرماندهی نیروی تروریستی قدس، کرانه باختری رود اردن را بخشی از «‌عمق استراتژیک» جمهوری اسلامی ایران دانست. وی با اشاره به… نقش نیروی قدس سپاه برای کمک به ارتش، سپاه بدر و گروه‌های شیعه عراقی افزود: «‌باید به مبارزه خود عمق استراتژیک بدهیم». (خبرگزاری مهر رژیم، 11بهمن 93، همایش «جهاد ادامه دارد» در مشهد)

خامنه‌ای، ولی‌فقیه ارتجاع، نیز نسخه هلال شیعی از نوع فرامنطقه‌یی را برای آنسوی اقیانوسها می‌پیچید: «… تصمیم قطعی جمهوری اسلامی ایران، ادامه و افزایش همکاریهای همه‌جانبه با ونزوئلاست… کشورهای آمریکای لاتین در واقع عمق استراتژیک ونزوئلا هستند…». (تلویزون شبکه خبر رژیم 20 دی93)

آخوند علی سعیدی، نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران ارتجاع: «… کشورهای عراق، سوریه، بحرین و آمریکا لاتین عمق استراتژیک ما می‌باشند. رسالت و مسئولیت ما، حفظ عمق استراتژیکی است و حق نداریم یک نقطه از این عمق را از دست دهیم تا امنیت ایران دچار خدشه نشود». (خبرگزاری حکومتی ایرنا، 25مهر 93)

اما حالا پس از زهر خوران رژیم، آخوند روحانی صحبت از این می‌کند که دیگر دنبال هلال شیعه و عمق استراتژیک نیست.

واقعیت این است که زهر کشنده دارد در رگ و ریشه پیکر فرتوت رژیم اثر می‌کند. و آثار آن در همه جا یک به یک آشکار شده و زهری که مستقیماً نظام بنیادگرای ولایت‌فقیه را نشانه رفته است و دیر نیست روزی که این نظام ضد‌مردمی به دست توانای مردم و فرزندان مجاهدشان، شکسته شود. آری، این به‌لحاظ ژئوپلتیک و ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک واقعیتی انکارناپذیر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54b0fb52-40ce-433e-b85e-32357859e12c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات