728 x 90

جهان اخبار اقتصادی,اخبار اروپا,

شکاف در اروپا بر سر اوضاع یونان

-

بحث مالی یونان و حوزه یورو
بحث مالی یونان و حوزه یورو
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز یکشنبه 21تیر 94 می‌گوید در حل بحران یونان «توافق به هر بهایی» را رد می‌کند. متقابلاً فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه تعلیق عضویت پنج ساله یونان در حوزه پولی یورو را نمی‌پذیرد.
اروپا اکنون می‌خواهد تا آتن اصلاحات پیشنهادی‌ خود را پیش از آغاز گفتگوها برای اعطای سومین بسته نجات مالی به اجراء در آورد.
الکسی سیپراس، نخست‌وزیر یونان هم که درخواستهای وام دهندگان را متناسب با واقعیتهای کشورش نمی‌داند می‌گوید برای یکپارچگی و اروپایی متحد آماده مصالحه‌ای صادقانه است و از طرفهای مقابل نیز می‌خواهد تا چنین کنند.
برخی از مقامهای کلیدی حوزه پولی یورو و اتحادیه اروپا هم‌چون آلمان، از یونان می‌خواهند تا اعتماد باز رفته را باز گرداند و اجرای وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی را تضمین کند.
رئیس گروه یورو یکشنبه گفت: راه زیادی را پیموده‌ایم اما موضوعات بزرگ حل نشده‌ای هنوز باقی است.
مذاکرات روز یکشنبه وزرای دارایی حوزه پولی یورو بدون حصول نتیجه‌یی خاص پایان یافته است اما آتن و بروکسل هم‌چنان از یکدیگر مصالحه و تضمین و اعتماد می‌طلبند.
به نظر می‌رسد مقامات حوزه پولی یورو در بیانیه‌های اولیه خود متفق‌القول نبوده‌اند. برخی کشورها خواهان راه‌حلی آنی برای بحران یونان هستند، برخی دیگر توافق با آتن را به هر قیمتی نمی‌خواهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8858307-d46f-4b62-99eb-0ab35df83896"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات