728 x 90

پرونده هسته ای ایران,

تأکید فرانسوا اولاند بر ضرورت دست‌کشیدن رژیم ایران از سلاح هسته‌یی

-

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه
فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه
فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه بر ضرورت دست‌کشیدن حکومت آخوندی از سلاح هسته‌یی تأکید کرد و گفت که در غیراین صورت، کشورش توافق اتمی با رژیم را نخواهد پذیرفت.
اولاند در مصاحبه با رادیو فرانس انتر در پاسخ به سؤالی درباره احتمال همکاری با رژیم آخوندی و رژیم اسد، اظهار داشت: «وقتی شروع به اتحاد با شیطان می‌کنید، بعید است که خدا به کمک شما بیاید. پس بهتر است از چنین روابطی اجتناب کنیم».
رئیس‌جمهور فرانسه، در مورد احتمال توافق اتمی با رژیم آخوندی گفت: « (باید دید که) آیا ما در پایان ژوئن به یک توافق برای دست‌کشیدن (رژیم) ایران از بمب هسته‌یی خواهیم رسید؟ فرانسه از این موضوع کوتاه نخواهد آمد و قاطعیت کامل خواهد داشت. اگر طرح روشنی بر سر دست‌برداشتن (رژیم) ایران از سلاح هسته‌یی وجود نداشته باشد، برای فرانسه توافقی وجود نخواهد داشت».
فرانسوا اولاند در این مصاحبه ضمن تأکید بر حمایت از اپوزیسیون سوریه، از بی‌عملی جامعه بین‌المللی در قبال کشتار شیميایی بشار اسد در سال 2013 ابراز تأسف کرد و گفت: «ما باید از اپوزیسیون سوریه حمایت کنیم. من از این‌که وقتی در اوت 2013 در سوریه از سلاح شیميایی استفاده شد و ما مداخله نکردیم (هم‌چنان تأسف می‌خورم) ».
رئیس‌جمهور فرانسه عدم مداخله جامعه جهانی در سوریه را نمونه‌یی از یک وضعیت بسیار خطیر برای صلح دانست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72ac8789-b516-48a9-a8f9-7c040196e176"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات