728 x 90

سوريه,

پیشروی رزمندگان سوری در ساحل لاذقیه

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
کنترل نقاط استراتژیکی به دست رزمندگان مانند معبر مرزی کسب و قسمتی از ساحل در لاذقیه، تحول مهمی است که اوضاع نظامی و سوریه را از هر جهت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تلویزیون العربیه:
بعد از سه سال از جنگ در سوریه، نبردها به ساحل سوریه و پایگاههای اسد رسیده است، اتفاق جدیدی در حال رخ دادن است و مردم استانهای مشرف به مدیترانه از خانه‌های امن خود آن را دنبال می‌کنند.
تهاجم رزمندگان در جبهه ساحل به آنها امکان رسیدن به مواضع استراتژیک را داد مانند شهرک کسب و معبر مرزی آن با ترکیه و شهرک سمره در حومه لاذقیه. این، اولین نقطه بود که رزمندگان به ساحل رسیدند و در نزدیکی جبل ترکمان تجمع کردند.
در حال حاضر نبردها گسترش یافته و به بلندیهای مشرف به دریا و بندر اصلی لاذقیه کشیده شده است.
جمعیت لاذقیه بیش از 400هزار نفر می‌باشد. ساکنان این شهر نگران واکنش رژیم اسد هستند.

شعله نبرد در ساحل روی حرکت کشتیها نیز تاثیر گذاشته است، بر اساس گزارش رویتر: در بندر تنها یک کشتی وجود دارد در حالی که در شرایط عادی بیش از 10 کشتی در آن لنگر می‌انداخت. مقامهای رژیم اسد دست به اقدامات شدیدی در طول ساحل زده‌اند و خدمات اینترنتی در اماکن عمومی و کافه نتها متوقف شده است. همچنین نیروهای اسد ایستگاههای بازرسی در جاده اصلی ساحل برای کنترل کارتهای هویت دایر کرده‌اند، بر اساس گزارش رویتر، برخی از اهالی منطقه، شبه‌نظامیان عراقی و حزب‌الله را در طول ساحل مشاهده کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c1b4b69-dae3-4c2d-b998-13c3435e4d35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات