728 x 90

سوريه,

عملیات گسترده رزمندگان سوریه در غرب دمشق

-

 -
-
رزمندگان به گردان 81 اسد در دمشق تهاجم کردند و تعداد زیادی از آنها را به هلاکت رساندند

تلویزیون اورینت:
ارتش آزادی سوریه اقدام به‌ عملیاتی در «بیت جن» در غرب دمشق کرد. این عملیات هم زمان با تهاجم هماهنگ رزمندگان برای تصرف فرودگاه بین‌المللی دمشق و گسترش جبهه نبرد در غوطه شرقی انجام شد. در این سلسله عملیات 160تن از مزدوران اسد به هلاکت رسیدند و تعداد زیادی به اسارت درآمدند که در بین آنها فرمانده مرکز 81 اسد نیز به چشم می‌خورد.

نظام اسد برای کنترل صحنه نبرد و پوشاندن شکستهایش در شمال اقدام به بمباران شدیدتر شهرهای مختلف خصوصاً دمشق و اطراف آن کرده است. البته این سیاست با تهاجم و پیشروی رزمندگان در هم می‌شکند. نیروهای ائتلاف ملی سوریه اعلام کردند روز گذشته عملیاتی را برای تسخیر فرودگاه بین‌المللی دمشق برنامه‌ریزی کرده‌اند. رزمندگان هم‌اکنون در حال نبرد در این محور می‌باشند. آنها همچنین مقر گردان 81 اسد را در نزدیکی محله «شبعهٴ » زیر آتش گرفتند که منجربه کشته شدن بیش از 160تن از مزدوران اسد و به اسارت درآمدن تعدادی از آنها از جمله فرمانده گردان شد. در این عملیات که عملیات صاعقه نام گرفت، رزمندگان توانستند معبر الخمیر را با وجود حملات هوایی و مقاومت مزدورانی که آنجا مستقر بودند ظرف چند ساعت تصرف کنند.


همچنین رزمندگان توانستند پاتک عناصر اسد برای پس گرفتن «الملیحه» را که در آن مزدوران عراقی و لبنانی به‌کار گرفته شده بودند طی دو روز گذشته دفع کنند. اتاق عملیات ارتش آزادی گزارش کرد نبردهای سنگینی در این محور در جریان است. رزمندگان سه محور اصلی این جبهه را در اختیار خود دارند و تلفات زیادی را به نیروهای اسد وارد کرده‌اند و توانسته‌اند مقداری از تجهیزات و ادوات جنگی نیروهای اسد را منهدم کنند.


رزمندگان توانستند در جنوب دمشق روستای المغر و بلندیهای آن، همچنین بیت الجن را ظرف تنها چند ساعت به کنترل و تصرف خود در بیاورند. در این عملیات برق آسا تعدادی از مزدوران اسد به هلاکت رسیدند، رزمندگان برای پیشروی بیشتر در این محور و تصرف محله «حین و المیسره» خیز برداشته‌اند. آنها در حال تنگ کردن حلقه محاصر نیروهای اسد در این محورها هستند. رزمندگان اعلام کردند تا اکنون ضربات زیادی به مزدروان اسد مستقر در این محل وارد کرده‌ایم و تعدادی از توپها و سلاحهای سنگین و نیمه سنگین آنان را منهدم کرده‌اند.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ebc9879-a999-49d5-9d77-e54d46eb8e57"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات