728 x 90

فرهنگ و ادبيات,

موزه زندگی و آثار گاندی

-

--
--
ماهاتما گاندی، پدر یک ملت، به‌طور جدایی ناپذیری با تاریخ هند مرتبط است و این کشور قصد دارد میراث او را حفظ کند. بایگانی ملی هند طی چهار سال تلاش و هزینه حدود یک میلیون یورو مانع از بین رفتن هزاران نسخه از نامه‌های گاندی که با خط خود او نوشته بود، شد.
این نمایشگاه چهل سال زندگی گاندی را به نمایش می‌گذارد و شمه‌یی از فلسفه او را بیان می‌کند.
گاندی در یکی از نامه‌های خود نوشته بود: ”این هندوستان من است. شاید که عشق کور یا قصور یا تصویری از رویاهای من باشد، اما به من آرامش و شادی می‌بخشد و مرا سرشار از امید و اطمینان می‌کند.
نامه‌های اولیه گاندی هنگامی که درس وکالت می‌خواند، ایده‌ها و انگیزه‌های او را بیشتر روشن می‌کند.
مشیرلو حسن، مدیر بایگانی ملی می‌گوید؛ گاندی انسان را وادار به فکر کردن و تأثیر گذاشتن روی جهان پیرامون خود می‌کرد. او می‌خواست همه با فقرا و سرکوب‌شدگان جامعه همدردی کنند. این ایده‌های او جاذبه جهانی یافت …
با وجود این‌که گاندی 60سال پیش ترور شد، اما ایده‌های گاندی هنوز موضوع بحث و مجادله در مباحث ملی هند است و کتاب زندگی او بیشترین فروش و جاذبه را در کشور دارد… این نامه‌ها امکان این‌که مردم بتوانند چهره دیگر گاندی را ببینند، به‌وجود آورد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dec15cfd-c2c9-47cb-b677-4db35297cfd7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات