728 x 90

سفرهاي خواهر مريم,

مصاحبه رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با روزنامه ال‌پائیس: مردم ما مانند سوریه به قیام برخواهند خاست

-

ال پائیس
ال پائیس
 
ال‌پائیس چاپ اسپانیا - 21دسامبر 2012
مصاحبه با مریم رجوی در مادرید

مردم ما مانند سوریه به قیام برخواهند خاست. آخوندها از بشار اسد که از او حمایت می‌کنند خیلی سفاک‌ترند.


مریم رجوی که در اسپانیا برای ترویج هدف خود در میان پارلمانترها به‌سر می‌برد. حمایت مردمی در داخل ایران را منبع مشروعیت مقاومت می‌داند و می‌گوید: جنبش ما در جامعه ایران ریشه دارد. رژیم 120هزار تن از اعضا و حامیان مقاومت را شامل دانشجویان، کارگران، بازرگانان و سایر اقشار اعدام کرده است.
این مقاومت چنین سرکوب وحشیانه‌ای را از سرگذراند و در عین‌حال به‌لحاظ اجتماعی گسترش یافته است.
او در پاسخ به سؤال ال پائیس راجع به چگونگی خروج مجاهدین از لیستهای اتحادیه اروپا و آمریکا گفت: خیلی سخت بود، ما نزدیک به 20 دادگاه رفتیم و در همه آنها پیروز شدیم. همزمان کارزار حقوقی و سیاسی نمایندگان پارلمانترها و شخصیتهای وجود داشت، بسیاری از آنها به اطلاعات طبقه‌بندی شده در کشور خودشان دسترسی داشتند و می‌توانستند با استفاده از اطلاعات شخصی خودشان به دادگاه بگویند که این برچسب هیچ پایه و اساسی ندارد.

ال پائیس پرسید، چگونه توانستید چنین لیستی از دوستان قدرتمند مانند جان بولتون، سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد، ازنار نخست‌وزیر پیشین اسپانیا، یا پاتریک کندی را به دست بیاورید؟

مریم رجوی پاسخ داد: آنچه که الهام‌بخش ماست تلاش برای کسب آزادی و دموکراسی است. ما ابتدا به پارلمانهای اروپایی مراجعه کردیم و سپس به کنگره و سنای آمریکا و توجه آندسته از مقامات را که شکست سیاست استمالت از ملاها را مشاهده کرده بودند جلب کردیم. آنها به‌دنبال یک راه‌حل برای بحران ایران بودند و وقتی دیدند جنبشی با چنین ابعاد بزرگ و اهدافی روشن برای یک جامعه دموکراتیک وجود دارد علاقمند شدند.

ال پائیس پرسید، به نظر می‌رسد برنامه شما متناسب با رضایت غرب باشد، جدایی دین از دولت، رد تسلیحات اتمی، احترام به حقوق‌بشر و از میان برداشتن تبعیض علیه زنان.
مریم رجوی پاسخ داد، این متناسب با نیازهای مردم ایران، به‌خصوص زنان، جوانان و مردمی تنظیم شده که این‌قدر از حاکمیت این دیکتارتوری رنج می‌برند. ایرانیان به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند که آخوندها بر قانون برتری داشته باشند. مردم خواستار آزادی و دموکراسی هستند. و تا زمانیکه زنان نتوانند حداقل در پنجاه درصد رهبری سیاسی شرکت کنند، به آن دموکراسی نخواهند رسید.
ما خواستار یک ایران غیراتمی، در همزیستی و همکاری با تمام کشورهای منطقه هستیم. در مورد شبکه مقاومت در داخل کشور، مریم رجوی، به تصاویر سه تن اشاره کرد که به‌خاطر فعالیتهایشان در قیام 88 و 89 اعدام شده‌اند.
او اضافه کرد، هوادارن مقاومت که در درون سیستم حکومتی هم نفوذ دارند موفق به کشف تأسیسات مخفی اتمی رژیم شدند، و آن را افشا کردند که بهای دستگیری و اعدام بسیاری از آنها انجام شد.
مقاومت ایران برای نخستین بار سایتها و برنامه پنهانی اتمی رژیم را در سال 2002 افشا کرد. به نظر ما نه مماشات و نه دخالت نظامی خارجی راه‌حل نیست. ولی یک راه‌حل سوم وجود دارد، این‌که مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته‌شان این رژیم را سرنگون کنند. این تنها راه‌حل بحران اتمی است.
مریم رجوی گفت، رژیم آخوندها کماکان به سرپیچی از جامعه بین‌المللی و به سرکوب مردم ادامه می‌دهد و مردم ما مانند سوریه، به قیام برخواهند خاست، چرا که آخوندها از بشار اسد که از او حمایت می‌کنند خیلی سفاک‌ترند.
اگر جامعه بین‌المللی سیاست قاطعی را در قبال این رژیم اتخاذ کند، مردم و مقاومت ایران می‌توانند از شیوه‌های مختلف برای تغییر رژیم استفاده کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44830ecf-073d-4efb-b647-8b0edeaa9b63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات