728 x 90

اتمي رژيم,اعمال تحريمات عليه رژيم,انزواى رژيم,

پال رایان معاون میت رامنی: رژیم ایران اورانیوم برای ۵بمب اتمی دارد

-

مناظره پال رایان با جو بایدن
مناظره پال رایان با جو بایدن
پال رایان معاون میت رامنی نامزد جمهوریخواهان برای ریاست‌جمهوری آمریکا در مناظره با جو بایدن معاون باراک اوباما تأکید کرد ما نمی‌توانیم بگذاریم رژیم ایران به توانایی اتمی برسد.

وی تأکید کرد: زمانی که باراک اوباما انتخاب شد آنها مواد کافی قابل انشقاق (غنی‌شده‌ترین اورانیوم)، مواد اتمی برای ساخت یک بمب داشتند و اکنون مواد اتمی برای ساخت 5بمب را دارند. آنها برای رسیدن به سلاح اتمی مسابقه گذاشته‌اند و 4سال به توانایی سلاح اتمی نزدیکتر شده‌اند. ما 4دور تحریم علیه رژیم ایران داشته‌ایم که 3دور آن مربوط به زمان دولت بوش بوده و یکی هم این‌جا و تنها دلیلی که این یکی را داشتیم این بود که روسیه، آن را آبکی کرد و از تحریمها جلوگیری کرد تا به بانک مرکزی نرسد.

میت رامنی این تحریمها را در ۲۰۰۷ در کنگره پیشنهاد کرد و من برای این تحریمها از سال ۲۰۰۹ جنگیده‌ام. اما این دولت گام به گام از ما فرار می‌کرد تا پای آنها نیاید و تنها به‌خاطر حمایت قوی دو حزبی در کنگره از این تحریمهای شدید بود که ما توانستیم بر ایرادات آنها فائق آییم و با وجود این ممانعتهای دولت، آنها را به تصویب رساندیم. با این‌حال تصور کنید چه می‌شد اگر ما همین تحریمها را زودتر می‌داشتیم؟ آیا فکر می‌کنید رژیم ایران آماده نیست، ببینید چه می‌کنند؟

آنها حملات تروریستی‌شان را افزایش داده‌اند. آنها در همین آمریکا تلاش به اقدام تروریستی کردند و سعی کردند سفیر عربستان را با بمب منفجر کنند و تا واشینگتن دی.سی آمدند.

آنها سریعتر از قبل در جهت رسیدن به سلاح اتمی حرکت می‌کنند. این هم به‌دلیل این است که این دولت، اعتباری در این مسأله ندارد، به‌دلیل این است که این دولت تحریمها را رقیق و آبکی کرد، تحریمها را به تأخیر انداخت، و تلاش کرد ما را متوقف کند که تحریمهای شدید اعمال نشوند و حالا هم که تحریمهای شدید را به‌دست آوردیم تنها به‌خاطر تلاش کنگره بوده است. آنها می‌گویند گزینه نظامی روی میز است اما چنین حرفی بی‌اعتبار است و کلید مسأله که به‌طور صلح‌آمیز حل و فصل شود این است که اطمینان بدهیم که حرفمان اعتباری دارد. ما در یک دولت رامنی، چنین اعتباری را خواهیم داشت.
بگذارید این موضوع را از دید آخوندها ببینیم. آنها چه می‌بینند؟ می‌بینند که مدت 2سال است این دولت در تلاش بوده تحریمها را آبکی و رقیق کند، آنها سریعتر از قبل در جهت سلاح اتمی حرکت کرده‌اند و سانتریفوژهایشان سریعتر حرکت می‌کنند. … آنها می‌بینند که در مورد این‌که ما می‌گوییم این گزینه‌ها روی میز هستند، وزیر دفاع جا خالی کرد و عقب رفت، در نتیجه آخوندها سیاست خود را تغییر نمی‌دهند. این چیزی است که ما باید محقق کنیم و فکر و سیاست آنها را تغییر بدهیم تا دیگر دنبال سلاح اتمی نباشند.
… برای این‌که این مسأله به‌طور صلح‌آمیز حل شود آنها راباید وادار کرد فکر و سیاست خودشان را تغییر بدهند. اما حالا آنها فکر و سیاست خود را تغییر نداده‌اند و ببنید این دولت چه کرده است.

پال رایان در واکنش به بایدن که از سیاست اوباما در برابر رژیم ایران دفاع می‌کرد و از آثار تحریمها روی اقتصاد رژیم ایران صحبت می‌کرد گفت: شکر خدا که ما این تحریمها را [دنبال کردیم] که البته با وجود مخالفت [این دولت] بوده است. چرا که تا کنون 20مورد استثنا برای همین تحریمها قائل شده‌اند. تنها حرفی که من دارم این است که نتیجه کار چه شده است؟ آنها چهار سال به سلاح اتمی نزدیکتر شده‌اند.
مجری - راجع به اظهارات باب گیتس چه می‌گویید؟ بگذارید حرفش را مجدداً بخوانم؛ ”ممکن است فاجعه‌بار باشد و کابوس نسلهای ما شود“.
بایدن - او درست گفته است، ممکن است فاجعه‌بار باشد اگر ما اصرار نورزیم

رایان - این حرف؛ نتیجه‌اش زدن زیراب اعتبار این حرف است که ما می‌گوییم همه گزینه‌ها روی میز هستند. تمام بحث همین است. آخوندها همین اظهارات را می‌بینند و به این می‌رسند که باید به سلاح اتمی برسند. وقتی ما ماجراهایی که رخ دادند را می‌بینیم به این دلیل که این دولت روی یک سیاست پیش‌شرط و مشروط کار می‌کند، به‌طور مثال دولت اوباما به مدت 9روز در (جریان قیام) سال ۲۰۰۹ سکوت بودند. … بنابراین وقتی آنها این قبیل فعالیتها را می‌بینند تشویق می‌شوند که همان کارشان را ادامه بدهند.
پال رایان در پاسخ مجری که آیا یک جنگ دیگر در خاورمیانه یا ایران مجهز به سلاح اتمی‌خواهیم داشت؟ گفت: من به شما بگویم که یک ایران مجهز به سلاح اتمی، ماشه یک رقابت تسلیحات اتمی در خاورمیانه را خواهد چکاند. [رژیم ایران] بزرگترین حامی تروریزم در جهان است و خود را وقف پاک کردن کل اسراییل از روی نقشه کرده است و ما را شیطان بزرگ می‌خوانند و با سلاح اتمی، بقیه همسایگانش نیز در این منطقه به‌دنبال سلاح اتمی خواهند رفت و ما چنین چیزی را تحمل نمی‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df1d53dc-07b0-4f5e-a921-186c678891db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات