728 x 90

كهكشان,

گزارش مستقیم تلویزیون فاکس نیوز از گردهمایی بزرگ ویلپنت

-

فاکس نیوز
فاکس نیوز
تلویزیون فاکس‌ نیوز گزارشهای متعددی از گردهمایی 23ژوئن پخش کرد:
فاکس‌نیوز که خبرنگارش در گردهمایی ویلپنت شرکت داشت و به‌طور مستقیم گزارش می‌کرد، از جمله گفت: دهها هزار نفر این هفته در پاریس جمع شدند تا علیه دولت حاکم بر ایران تظاهرات کنند. به یاد داشته باشید که رژیم ایران گفته است هیچ اپوزیسیونی وجود ندارد و کسی علیه این رژیم اقدامی نخواهد کرد.

شهردار رودی جولیانی می‌گوید:
رژیم ایران خیلی بدتر از دو رژیم مبارک و قذافی است. حاکمان ایران کشتارهای بیشتری کرده‌اند. آنها به آمریکاییهای بیشتری آسیب رسانده‌اند. آنها از تروریسم درجهان حمایت می‌کنند که کاملاً غیرقابل‌قبول است. بنابراین اگر ایالات متحده آمریکا طرفدار تغییر رژیم در مصر است، و خواستار تغییر رژیم در لیبی است، و خواستار تغییر رژیم در سوریه است، چرا خواهان تغییر رژیم در ایران نیستیم. این رژیم بدتر از هر سه آنها با هم است.

تلویزیون فاکس‌نیوز در گزارش دیگری گفت: کسانی که در برنامه عظیم پاریس علیه رژیم ایران شرکت کرده‌اند، در واقع خواهان سرنگونی رژیم هستند.

در این مراسم ما با کسانی صحبت کردیم که درباره مشکلاتی که دانشجویان ایران برای مبارزه برای دموکراسی با آن روبه‌رو هستند، توضیح می‌دادند. برخی می‌گویند دوستانشان به‌خاطر گرفتن آن فیلم کوتاه که پیش از این، درباره تظاهرات چند سال پیش دیدید دستگیر و زندانی و اعدام شدند.
یکی از کسانی که در این تظاهرات از این گروه حمایت می‌کنند، سفیر جان بولتون است.
جان بولتون می‌گوید: تغییر رژیم می‌تواند توسط مخالفان این رژیم در ایران صورت گیرد و من فکر نمی‌کنم اصلاً نیازی به فعالیت نظامی آمریکا باشد. فکر می‌کنم رژیم خیلی ضربه‌پذیر است و ای کاش ما کارهای بیشتری برای هل دادن رژیم از لبه (پرتگاه) انجام می‌دادیم.

فاکس‌نیوز در بخش دیگری از گزارش خود گفت: حامیان مجاهدین می‌گویند آنها باید برای دهه ها مبارزه علیه رژیم جمهوری اسلامی، تشویق بشوند. اعضای آنها در تظاهرات ایران بعد از انتخابات مشاجره انگیز ۲۰۰۹ اعدام شده‌اند. آنها بسیاری از ناآرامیها در خیابانهای ایران را مستند کردند. ما با برخی که اخیراً از ایران خارج شده‌اند، صحبت کردیم.
یزدان افشاپور می‌گوید که او در حال فیلم‌برداری تظاهرات ۲۰۰۹ با دو تن از دوستانش بود هر دوی آنها دستگیر و اعدام شدند. او توانست از ایران بگریزد.
یک دانشجوی ایرانی که دو سال پیش از کشور خارج شد، گفت که دانشجویان ایرانی خواهان یک زندگی خوب و آزادی بیان مانند بقیه جهان هستند.
محمود که خانواده‌اش در مقاومت فعال بودند گفت، مادر و خواهر ش چندین بار زندانی شده‌اند. و برادر ش همین الآن در یکی از زندانهای تهران است.
این یک گردهمایی سالانه است ولی برخی می‌گویند که امسال شرایط بحرانی‌تر است چرا که مذاکرات هسته‌یی بین رژیم ایران و قدرتهای جهانی، متوقف شده است. و شرایط اقتصادی در ایران دارد بسیار سخت می‌شود. ارزش ارز 50 درصد طی 10ماه گذشته کاهش یافته. صادرات نفت به 30 درصد رسیده است و تورم در قیمت مواد غذایی در خیلی ارزیابیها به 40 درصد رسیده است. شرایط کشور بحرانی است، وقتی به برنامه هسته‌یی می‌رسد شرایط بحرانی است و صحبتهای فزاینده‌یی در مورد اقدام نظامی علیه رژیم ایران شده است. بنابراین گردهمایی امروز یک اجتماع سر زنده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fde6aeed-f66a-4691-8d29-2b3f94ebb49b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات