728 x 90

كهكشان,

انعکاس گسترده گردهمایی بزرگ ویلپنت پاریس در رسانه‌های بین‌المللی

-

رئیس جمهور برگزیده مقاومت در گردهمایی بزرگ ویلپنت
رئیس جمهور برگزیده مقاومت در گردهمایی بزرگ ویلپنت
گردهمایی بزرگ ویلپنت پاریس برای «حفاظت از پیشتازان آزادی ایران در اشرف و لیبرتی» مورد توجه گسترده رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. از جمله خبرگزاریهای فرانسه، رویتر، آسوشیتدپرس، تلویزیونهای الجزیره، رویتر، الحره، یورونیوز، فاکس نیوز، اردن و روزنامه‌های واشینگتن پست، شیکاگو تربیون، پاریزین، الشرق، القدس فلسطین و النهار جدید به این گردهمایی عظیم انعکاس دادند.

خبرگزاری رویتر:
مریم رجوی مصرانه از قدرتهای اصلی خواست تا استمالت از رژیم تهران را متوقف کنند و حمایت از اپوزیسیون، بعد از دور جدید گفتگوها در مورد برنامه اتمی ایران که به بن‌بست کشیده شد را شروع کنند. مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران همچنین آمریکا را به وقت‌کشی در تصمیم‌گیری جهت خارج ساختن مجاهدین از لیست تروریستی متهم کرد.
رجوی در آستانه یک گردهمایی هزاران نفری از تبعیدیان ایرانی در حومه پاریس گفت کشورهای غرب با ارائه مشوقها به ملاها، با مماشات و مذاکرات بیهوده، یک دهه را از دست داده‌اند.
قدرتهای جهان و ایران از ایجاد یک راهگشایی در گفتگوها راجع به برنامه اتمی ایران در 19ژوئن شکست خوردند و هیچ تاریخی برای مذاکرات سیاسی بیشتر با وجود تهدید یک منازعه در خاورمیانه در صورت شکست دیپلوماسی، نتوانستند تعیین کنند.
غرب نگران است که رژیم ایران برای توسعه یک بمب اتمی تلاش می‌کند. تهران گفته است فعالیت اتمیش روی تولید برق و سایر پروژه‌های صلح‌آمیز متمرکز است.
شورای ملی مقاومت ایران خواهان پایان یافتن حکومت آخوندی شیعی در ایران است و اولین کسانی بوده‌اند که مجتمع سری غنی‌سازی اورانیوم را در نطنز در سال ۲۰۰۲ افشا کردند.

خانم مریم رجوی گفت متوقف‌ساختن تهدید اتمی ایران تنها از طریق تغییر این رژیم دیکتاتوری امکانپذیر است.
وی افزود اگر کسی علاقمند به دادن بمب [اتمی] به ملاها نیست بایستی طرف مقاومت مردم ایران را برای سرنگونی این رژیم بگیرد.
رجوی گفت به‌دنبال حکم اول ژوئن دادگاه واشینگتن… وزارت‌خارجه آمریکا هیچ چاره‌یی جز خارج کردن نام مجاهدین از این لیست ندارند مگر این‌که دوباره بخواهد برای رضایت ملاها، عدالت و قانون را زیر پا بگذارد.

رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک در گردهمایی پاریس گفت: رژیم ایران به هر کاری از جمله مخفیکاری، درغگویی و فریب دست می‌زند تا برنامه اتمی خود را پیش ببرد و سر ما کلاه بگذارد. این برای کل منطقه و برای همه‌ جهان بسیار خطرناک است. تنها پاسخ برای صلح جهانی، یک رژیم جدید در ایران است. آن هم موقعی که رژیم ایران سرنگون شود و مردمی مثل همینها که در این‌جا حضور دارند؛ و نه تنها اینها، بلکه همه به حقوقشان برسند.

ایرانیان تبعیدی تصاویر مریم رجوی را در گردهمایی ویلپنت در دست گرفته‌اند. آنها در یک تجمع ایرانیان تبعیدی در ویلپنت شرکت کرده‌اند. رجوی روز شنبه از قدرتهای اصلی خواست بعد از در بن‌بست ماندن گفتگوهای اتمی با رژیم ایران، مماشات با تهران را متوقف کنند و حمایت از اپوزیسیون را شروع کنند.

تلویزیون الجزیره:
ایرانیان در حومه پاریس گرد آمدند و خواهان تغییرات سیاسی در ایران شدند. مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت مستقر در پاریس گفت قدرتهای جهان باید سیاست مماشات با رژیم ایران را متوقف کنند. پشتیبانان آنها در سراسر جهان نیز در این مورد سخنرانی کردند.

تلویزیون الجزیره: اپوزیسیون ایران در خارج به رهبری سازمان مجاهدین خلق گردهمایی سالیانه خود را در یکی از نواحی پاریس برگزار کرد. هواداران سازمان مجاهدین خلق و طرفدارانشان در این گردهمایی شرکت کردند. هیأتهای پارلمانی از کشورهای عربی و اروپایی در این گردهمایی شرکت کردند. شرکت کنندگان در این گردهمایی از جامعه جهانی خواستند برای نجات اعضای مجاهدین خلق که در قرارگاه اشرف هستند به حرکت در بیایند.
از طرفی دیگر سازمان مجاهدین خلق که اپوزیسیون ایران در خارج را نمایندگی می‌کند همدستی دولت عراق با تهران برای تصفیه اپوزیسیون ایران را مورد انتقاد قرار داد. یک عضو کمیسیون روابط خارجه شورای ملی مقاومت ایران با صراحت دولت مالکی را به دشمنی متهم کرد.

الحره:
مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران اپوزیسیون در تبعید در گفتگویی با فرانس پرس گفت به‌رغم سرکوب رژیم ”بهار ایران هم‌چنان زنده است ”و وضعیت در ایران انفجاری است رجوی ابراز امیدواری کرد که ”حذف سازمان از لیست آمریکا امکان حل‌وفصل وضعیت قرارگاه اشرف در عراق را فراهم کند.

تلویزیون یورونیوز:
گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق روز شنبه در حومه شهر پاریس برگزار شد. طرفداران این سازمان که از اروپا و آمریکا برای شرکت در این مراسم به پاریس آمده بودند خواهان تغییرات سیاسی در ایران شدند. برخی شخصیتهای آمریکایی و اروپایی نیز در این گردهمایی حضور داشتند. مریم رجوی در این مراسم گفت:
بزرگترین اجتماعات، طولانی‌ترین تحصن‌ها و نیرومندترین جنبشها را برمی‌انگیزد و پیش می‌برد دیوار ستبر ناممکنها را می‌شکافد و سر آن دارد که تا قله پیروزی به پیش بتازد.

خبرگزاری فرانسه:
ایران- مریم رجوی: ”بهار“، به‌رغم سرکوب، همواره با نشاط و سرزنده خواهد بود
مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت، اپوزیسیون در تبعید ایران، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه پش‌بینی کرد که به‌رغم سرکوب رژیم ملاها، وضعیت جامعه انفجاری است و ”بهار ایران همواره شاداب و سرزنده در راه است“. وی گفت ”وضعیت جامعه انفجاری است، مردم خواهان تغییر هستند، رژیم فعلی ایران آیندهای ندارد، اما مردم ایران طعمه‌ی سرکوبی غیرقابل‌تصور هستند“.
مریم رجوی همچنین اضافه کرد ”رژیم ملاها از آنچه که در لیبی و سوریه اتفاق افتاده تجربه گرفته و می‌گوید: برای اجتناب از بروز وضعیتی مثل قذافی یا اسد باید فعالیتهای هسته‌یی را به‌رسمیت شناخت و آلترناتیو دموکراتیک مجاهدین را حذف کرد. اما مردم ایران آماده‌اند که چنین معادله‌ای که از جمله به انتخابات سال آینده هم ربط دارد، بهم بزنند. سال ۲۰۱۳، همه به نقطه مهم و حساسی خواهند رسید. وضعیت اجتماعی به بلوغ خود رسیده و مقاومت ایران زنجیرهایی که او را نگاهداشته بود، در هم خواهد شکست“.
رجوی در اشاره به حکم دادگاه واشینگتن که از اول ژوئن به مدت 4ماه به وزارت خارجه‌ی آمریکا فرصت داده تا موقعیت مجاهدین را مورد بازنگری قرار دهد، گفت ”این یک پیروزی بزرگ است! این حکم... انرژی بالقوه جنبش داخل ایران را آزاد خواهد کرد و بر فعالیتهای مقاومت در خارج کشور خواهد افزود. خارج کردن نام مجاهدین از لیست آمریکا همچنین موجب آزاد شدن و بهبود وضعیت اشرف خواهد شد. پیش‌بینی می‌شد که از زمان خروج ساکنان اشرف، آنها در لیبرتی به‌عنوان یک کمپ ترانزیت مستقر شوند تا بتوانند به کشورهای دیگر منتقل شوند. اما پس از 4ماه، حتی یک نفر موفق به این کار نشده است. به همین دلیل می‌گویم که طرح جابه‌جایی با شکست مواجه شده است“.
مریم رجوی طی سخنرانی خود به هوادارانش از سراسر اروپا اطمینان داد که ”تا تغییر رژیم ملاها و جدایی دین از دولت و برقراری دموکراسی و برابری زن و مرد در ایران“ به جنگ ادا مه خواهد داد».

خبرگزاری آسوشیتدپرس:
تجمع عظیم مقاومت ایران در پاریس
ایرانیان تبعیدی در یک تجمع در پاریس خواهان تغییر دموکراتیک در ایران و کمک به اعضای مقاومت ایران در کمپهای پناهجویی در عراق شدند.
رندل که در این تجمع شرکت کرده بود مصرانه از ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا خواست پروسه مهاجرت پناهجویان ایرانی را شروع کنند و گفت آنها در شرایط وحشتناکی در کمپ اشرف در عراق زندگی می‌کنند.

فاکس نیوز:
تبعیدیان ایرانی در یک گردهمایی در پاریس خواهان تغییر دموکراتیک در ایران و کمک به اعضای مقاومت ایران در کمپهای پناهجویی در عراق شدند. فرماندار ادوارد رندل که در این گردهمایی شرکت کرده بود مصرانه از ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا خواست پروسه مهاجرت پناهجویان ایرانی را شروع کنند. وی گفت آنها در شرایط وحشتناکی در کمپ اشرف در عراق زندگی می‌کنند.

واشینگتن پست:
تجمع عظیم مقاومت ایران در پاریس
ایرانیان تبعیدی در یک تجمع در پاریس خواهان تغییر دموکراتیک در ایران و کمک به اعضای مقاومت ایران در کمپهای پناهجویی در عراق شدند.
رندل که در این تجمع شرکت کرده بود مصرانه از ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا خواست پروسه مهاجرت پناهجویان ایرانی را شروع کنند و گفت آنها در شرایط وحشتناکی در کمپ اشرف در عراق زندگی می‌کنند.

روزنامه پاریزین:
مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت به جمعیتی از سراسر اروپا (و سراسر جهان) اطمینان داد که ”تا تغییر رژیم ملاها و جدایی دین از دولت و برقراری دموکراسی و برابری زن و مرد در ایران“ به جنگ ادامه خواهد داد.

شیکاگو تریبیون:
خانم مریم رجوی گفت به‌دنبال حکم اول ژوئن دادگاه واشینگتن، وزارت‌خارجه آمریکا هیچ چاره‌یی جز خارج کردن مجاهدین خلق ایران از لیست ندارند مگر این‌که دوباره بخواهد برای رضایت ملاها، عدالت و قانون را زیر پا بگذارد.

روزنامه النهار جدید:
مریم رجوی گفت: ”بهار“ در ایران به‌رغم سرکوب هم‌چنان زنده است. پرزیدنت شورای ملی مقاومت گفت: ”خواهان ادامه مبارزه تا سرنگونی رژیم آخوندها و جدایی دین از دولت و برقرار دموکراسی و برابری بین زن و مرد، می‌باشد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d47de09-201e-4cfc-b660-83135c2883e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات