728 x 90

آمار حیرت‌انگیز و جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۱هزار و ۳۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار حیرت‌انگیز و جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۱هزار و ۳۰۰نفر گذشت

وزارت بهداشت رژیم: شهرستانهای قرمز به ۳۳۶ افزایش یافت، ۸۴شهرستان نارنجی و ۲۸شهرستان زرد

 

  • زالی: هم‌اکنون ۹۴۸۴بیمار کرونایی در تهران بستری هستند که ۲۵۰۰نفر از آنها در بخش هایICU هستند
  • وزارت بهداشت: روند افزایشی بستری در هفته دوم مرداد هم‌چنان ادامه دارد و از قله خیز چهارم بیشتر است
  • ایسنا: در سربالایی منحنی پیک فعلی کار از تخت خالی به جاپارک خالی کنار بیمارستان و بستری در خیابان‌ها کشیده است
  • آرامستانهای اصفهان: افزایش بی‌سابقه متوفیان باعث روزهایی غم بار و دردناکی شده که شاید هیچگاه تصور آن را نمی‌کردیم
  • دانشگاه پزشکی قم: در حالی که هنوز به قله موج پنجم کرونا نرسیده تمام بیمارستانهای قم تکمیل شده است
  • دانشگاه پزشکی بوشهر: بیمارستانها مملو از بیماران کرونایی و ظرفیت آنها تکمیل شده است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۶مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر به‌نحو حیرت انگیزی از ۳۵۱هزار و ۳۰۰نفر گذشت. در آذربایجان غربی به ۱۲۷۰۳نفر، در اردبیل به ۴۲۴۰نفر، در البرز به ۱۰۲۷۳نفر، در اصفهان به ۲۳۷۲۰نفر، در ایلام به ۳۶۰۶نفر، در بوشهر به ۴۰۲۴نفر، در تهران به ۸۲۲۹۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۸۴۰نفر، در خراسان رضوی به ۲۱۴۴۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۸۰۹نفر، در خوزستان به ۲۲۲۲۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۲۲۵نفر، در فارس به ۱۲۰۹۲نفر، در قم به ۱۰۳۶۰نفر، در کرمان به ۸۷۷۳نفر، در گلستان به ۸۲۹۵نفر، در گیلان به ۱۱۳۲۶نفر، در لرستان به ۱۳۱۰۵نفر، در مازندران به ۱۳۵۹۵نفر، در مرکزی به ۷۰۵۸نفر، در هرمزگان به ۶۰۴۵نفر، در همدان به ۷۲۴۳نفر و در یزد به ۶۱۳۲نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: «۳۳۶شهرستان کشور قرمز، ۸۴شهرستان نارنجی و ۲۸شهرستان زرد تعیین شده است... روند افزایشی بستری بیماران در هفته دوم مرداد ماه هم‌چنان ادامه دارد و این روند از قله خیز چهارم نیز بیشتر شده است. بیشترین بیماران کرونا از هشتم تا چهاردهم مرداد در مازندران، ایلام، گلستان، گیلان و بوشهر بوده است» (ایسنا ۱۶مرداد۱۴۰۰).

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا امروز نوشت: «اوضاع به حدی شکننده شده که در سربالایی منحنی پیک فعلی کار از تخت خالی به جاپارک خالی کنار بیمارستان و بستری در خیابان‌ها کشیده است. وضعیت اسفناک بیمارستانها و نبود تخت خالی علاوه بر تهران، مشهد، بوشهر، هرمزگان، آبادان، خوزستان و... حالا شهرهای شمالی کشور را هم گرفتار کرده است. همه مراکز درمانی کشور پرازدحام‌ترین لحظات‌شان را در تاریخ از سر می‌گذرانند... . سیل عظیم مرگ در راه است و جنازه‌ها پشت سر هم راهی بهشت زهرا و آرامستانها می‌شوند» (ایسنا ۱۶مرداد۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی شرق نوشت: «هنوز آمار مرگ‌ومیر به ۴۰۰نرسیده بود که یکی از فعالان این عرصه از تلفات ۱۲۰۰نفری یاد کرد. کافی است سری به بهشت زهرا یا همین بهشت بی‌بی سکینه کرج، بزنید. ۱۲۰۰ به واقعیت نزدیک‌تر است تا عدد با احتیاط رسمی اعلام‌شده» (شرق ۱۶مرداد۱۴۰۰).

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «۲۲۷۰۰بیمار سرپایی کرونا طی روز گذشته به مراکز درمانی تهران مراجعه کردند. ۲۳۱۰بیمار جدید بستری شدند که ۲۲۵نفر در ICU بستری شدند. در مجموع هم‌اکنون ۹۴۸۴بیمار کرونایی در تهران بستری هستند که ۲۵۰۰نفر درICU هستند» (همشهری ۱۶مرداد ۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «حال حاضر ۲۸۵۵بیمار مبتلا در استان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، از این تعداد ۴۱۲بیمار در بخش ICU نگهداری می‌شوند» (ایمنا ۱۶مرداد ۱۴۰۰). مدیرعامل آرامستانهای اصفهان گفت: «آنچه که در روزهای اخیر شاهد آن هستیم افزایش بی‌سابقه تعداد متوفیان ناشی از کرونا است. روزهایی غم بار و دردناکی است که شاید هیچگاه تصور آن را نمی‌کردیم» (ایسنا ۱۶مرداد۱۴۰۰).

 

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی آبادان با ارسال نامه‌یی به استاندار خوزستان نوشت: «تکمیل ظرفیت بستری بیمارستانها و خستگی شدید کارکنان بهداشتی و درمانی استان را در معرض فاجعه جدی قرار داده است. تنها راه برون‌رفت از این بحران تعطیلی کامل استان به مدت حداقل دو هفته و اجرای جدی و کامل محدودیتها است» (ایسنا ۱۶مرداد۱۴۰۰).

در مرکزی، رئیس دانشگاه پزشکی اراک گفت: «در شهرستانهای دلیجان و محلات ظرفیت ICU تکمیل شده و در مابقی شهرستانها تعداد اندکی تخت ICU باقی مانده، اما با توجه به کمبود نیروی انسانی متخصص امکان ارائه خدمات ویژه در بعضی از شهرستانها به‌شدت کاهش می‌یابد و در بعضی موارد عملاً وجود ندارد» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۶ مرداد۱۴۰۰).

 

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در حالی که قم هنوز به قله موج پنجم کرونا نرسیده تمام بیمارستانها قم تکمیل شده است. ما انتظار یک مداخله جدی مانند تعطیلی حداقل یک هفته‌یی قم را داریم» (ایرنا ۱۶مرداد ۱۴۰۰).

در بوشهر، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «بیمارستانها مملو از بیماران کرونایی و ظرفیت آنها تکمیل است. همه ۱۰شهرستان استان در وضعیت قرمز و نشان از بحرانی بودن شرایط شیوع این بیماری است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۶ مرداد۱۴۰۰).

 

در خراسان رضوی، رئیس بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهدگفت: «۸۰درصد ظرفیت بستری بیمارستان کرونایی هستند. در روزهای اخیر اورژانس‌های تمامی بیمارستانها از جمله این مرکز درمانی با حجم دو برابری بیمار روبه‌رو شده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶مرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶مرداد۱۴۰۰ (۷ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6150e591-a7c0-4b83-b0dd-e80a046c0ad5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات