728 x 90

وحشت رژیم از مجاهدین (گفتگو با اسحاق علی‌نژاد)

ترس آخوندها از کانونهای شورشی
ترس آخوندها از کانونهای شورشی

سؤال: این روزها شاهد موضعگیری‌های متعدد و کم‌سابقه مقامها و اعضای مجلس و رسانه‌های حکومتی علیه مجاهدین هستیم. از دولت روحانی گرفته تا مجلس و تا پاسداران و آخوندهای حوزه‌ها که از نقش و حضور مجاهدین در داخل و خارج ابراز نگرانی می‌کنند.

لطفاً در مورد این موضعگیری‌ها و حملات به مجاهدین توضیح بدهید که چه زمینه‌ها و چه موضوعاتی را دربرمی‌گیرد؟ چرا و به چه دلیل این همه حمله و هجوم و لجن‌پراکنی؟

اسحاق علی‌نژاد: حملات رژیم به مجاهدین ۳زمینه را شامل می‌شود:

اول:‌ نسبت به فعالیتهای بین‌المللی مجاهدین و تشکیل گردهمایی‌های بزرگ، دیدارها و ملاقاتهای آنها

دوم:‌ علیه نقش و تأثیر‌گذاری مجاهدین بر سیاستهای بین‌المللی

سوم: علیه نقش مجاهدین و تأثیرگذاری آنها بر اعتراضات داخل کشور و قیام مردم علیه حکومت آخوندی، که این محور سوم برای آخوندها از همه وحشت‌آورتر است

اما در مورد ترس رژیم از فعالیتهای بین‌المللی مجاهدین:

روز ۹تیرماه ۹۷ مقاومت ایران گردهمایی بزرگ پاریس را برگزار کند. این گردهمایی هر ساله با حضور جمعیت عظیم ایرانیان و شمار زیادی از شخصیتهای بین‌المللی از ۵قاره جهان برگزار می‌شود.

در این گردهمایی بیش از ۱۰۰هزار نفر از ایرانیان شرکت می‌کنند که یک نمایش قدرت عظیم آلترناتیو و بدیل رژیم است.

این گردهمایی ظرفی برای شناساندن خواست اصلی مردم ایران که تغییر رژیم است، پژواک صدای قیام‌کنندگان و سرکوب‌شدگان ایران و مقاومت برحق و عادلانه آنها است.

رژیم و همه لابی‌ها و حامیان آن تلاش می‌کنند یک جلسه ۵۰نفره بگذارند که موفق نمی‌شوند و اگر هم موفق بشوند در همان دقایق اولیه به تشنج کشیده می‌شود. به‌دلیل این عظمت است که رژیم و دم و دنبالچه‌های آن این همه وحشت کرده‌اند.

اجازه بدهید به چند مورد از واکنشهای رژیم اشاره می‌کنم:

مجلس رژیم رسماً ۲نامه در رابطه با این گردهمایی داده است که یکی به رئیس مجلس پارلمان اروپا و دیگری به رئیس مجلس ملی استانهای فرانسه.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس روابط مجلس رژیم با پارلمان فرانسه است که ۲نامه نوشته است که مجاهدین می‌خواهند در فرانسه جلسه بگذارند و شما جلوگیری کنید.

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس هم علیه این گردهمایی موضعگیری کرده است.

بهرام قاسمی هم از طرف وزارت‌خارجه دولت روحانی روز ۲۱خرداد موضعگیری داشت.

این موضعگیریهای رژیم مربوط به ۲روز یعنی ۲۰ و ۲۱خرداد است که مجاهدین می‌خواهند در فرانسه جلسه بگذارند شما از برگزاری آن جلوگیری کنید.

جواد لاریجانی معاون بین‌اللملی قوه قضاییه هم در گفتگو با تلویزیون رژیم در ۲۱خرداد موضعگیری کرد و گفت: «اروپایی‌ها و خارجی‌ها فکر می‌کنند مجاهدین تنها مهره‌‌یی(نیرویی) هستند که می‌توانند در داخل ایران اثر بگذارند و کار کنند و در بیرون ایران هم یک چهره فعال سیاسی از خودشان ارایه دهند و الآن دارند برایشان فرش قرمز پهن می‌کنند که ما تحمل نمی‌کنیم».

بنابراین شما مشاهد می‌کنید که به‌خاطر این گردهمایی هم قوه مجریه و هم قوه قضاییه و هم قوه مقننه یعنی ۳ارگان آن موضعگیری کرده‌اند.

مورد دوم یعنی نقش و تاثیر مجاهدین در سیاست بین‌المللی است.

رژیم همواره تبلیغ می‌کرد مجاهدین از بین رفته و یک گروه کوچک هستند و اثر ندارند، اما در جریان قیام دیماه ۹۶ ناچار شد به نقش و تاثیر‌گذاری مجاهدین اعتراف کند.

تحولات اخیر در سیاست بین‌المللی را بیش از همه به‌خاطر نقش تاثیر‌گذار مجاهدین می‌داند.

در این رابطه صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، در ۳۱اردیبهشت گفت رئیس‌جمهور آمریکا مشاوری را انتخاب کرده است که با مجاهدین رابطه جدی دارد، و گفت تخیلات مجاهدین در کاخ سفید و تیم مشاور امنیت ملی آمریکا اثرگذار است.

نوبخت سخنگوی دولت هم ۱خرداد گفت آقای بولتون گفته است که می‌خواهیم با مجاهدین به تهران برویم و نمی‌گذاریم رژیم ایران به ۴۰سالگی برسد.

اینها(آمریکایی‌ها) دستکش مخملی‌شان را در آورده‌اند و مجاهدین پشت اینها(کاخ سفید و آمریکا) ایستاده‌اند.

آخوند علی فروغی امام‌جمعه اردبیل هم در ۱۸خرداد گفت دولت آمریکا استقلالی از خود ندارد و با برنامه‌ریزی مجاهدین تصمیم می‌گیرد.

نمایندگان مجلس رژیم ۱۸اردیبهشت طی بیانیه‌یی گفتند آمریکا بعد از خروج از برجام جبهه‌‌یی تشکیل داده است که این جبهه شامل آمریکا، کشورهای عربی و مجاهدین است.

مصطفی کواکبیان عضو مجلس رژیم هم در ۲۰خرداد ۹۷ وقتی که بحث اف.ای.تی.اف مطرح شد با دادوبیداد گفت اگر ما این لایحه را تصویب نکنیم در سطح بین‌المللی نمی‌توانیم از فعالیت مجاهدین جلوگیری کنیم.

سایت باشگاه خبرنگاران رژیم هم تیتر زده «از نفوذ مجاهدین در کاخ سفید تا قمار خطرناک ترامپ».

این اظهاراتی که می‌کنند ناشی از درستی یک خط و سیاست است که در سطح بین‌المللی راه باز کرده و حقانیت خودش را به کرسی نشانده است.

شما می‌دانید تا موقعی که سیاست مماشات وجود داشت هر چه مقاومت ایران می‌گفت چشم‌پوشی می‌کردند.

در سال ۸۲ ئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در پارلمان اروپا اعلام کرد خطر دخالت‌های تروریستی رژیم ایران در منطقه صدبار خطرناک‌تر از بمب اتمی است. گوش‌ها به این بسته بود تا سیاست مماشات ضربه کاری خورد و تغییر ایجاد شد.

در بیانیه‌یی ۱۲ماده‌‌یی که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا استراتژی جدید آمریکا برای مقابله با رژیم را اعلام کرده است، از ۱۲محور آن ۷محور ناظر بر محدود کردن دخالتهای تروریستی رژیم است.

محورهایی نظیر این‌که باید جلو فعالیت‌های گروه‌های تروریستی رژیم را گرفت، همسایه‌هایش را نباید تهدید کند، باید حمایت از طالبان را متوقف کند، نیروی قدس برچیده شود، از سوریه خارج شود و...

در مورد فعالیت‌های اتمی هم موقعی که در ۲۳تیر ۹۴ برجام امضا شد رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت اعلام کردند که می‌بایست قرارداد برجام حق غنی‌سازی را از رژیم می‌گرفت، بازرسی‌ها به مراکز نظام گسترش پیدا می‌کرد، باید فعالیت‌های موشکی هم متوقف می‌شد و به دخالت‌های رژیم پایان می‌داد.

مماشات‌گران چشم‌هایشان را بستند و این موارد را مطلقاً مسکوت گذاشتند، اما اکنون در همان بیانیه ۱۲ماده‌‌یی مایک پمپئو و در استراتژی جدید آمریکا ۴ماده‌اش همان محورهایی است که مدنظر مقاومت ایران است. آنجا که می‌گوید ایران باید همه جنبه‌های فعالیت‌هایش را به آژانس اعلام کند، باید غنی‌سازی را به‌طور کامل متوقف کند، باید‌ آژانس به همه سایت‌های نظامی دسترسی پیدا کند و برنامه موشکی و دخالت‌های تروریستی‌اش هم باید متوقف شود. ملاحظه می‌کنید که سیاست مقاومت ایران راه باز کرده است.

مورد سوم هم نقش مجاهدین و تأثیر گذاری آنها بر اعتراضات داخل کشور و قیام مردم علیه حکومت آخوندی است.

 

سؤال: استدلال شما برای این‌که می‌گویید مجاهدین در قیام و اعتراضات داخل کشور اثر گذارند چیست؟

اسحاق علی‌نژاد: حرفها و موضعگیریهای رژیم گویاتر از آن است که بتواند آن را انکار کند. من فقط به چند نمونه اشاره می‌کنم:

بنا‌ به نوشته خبرگزاری بسیج ۱۹خرداد ۹۷ مسئول سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر ۱۹خرداد گفت فعال‌سازی مجاهدین و هدایت آنها در آشوب‌ها و اعتصاب‌های خیابانی را شاهدیم. مجاهدین سعی دارند مخالفت اصناف مختلف در سراسر کشور را رصد کنند و آنها را به هم متصل کنند تا فضای کشور را متشنج کنند.

خامنه‌ای هم ۱۴خرداد سر قبر خمینی گفت مردم اعتراضات به‌حقی می‌کنند و ممکن است در یک شهر و یا یک نقطه کشور عده‌یی مطالبه‌‌یی داشته باشند، ولی یک عده وارد می‌شوند که عوامل نفوذی هستند و این اعتراضات را تبدیل به موضوع امنیتی و حرکت آشوبگرانه می‌کنند. منظور خامنه‌ای شورش، و کانونهای شورشی است که اینها برنامه‌ریزی کرده‌اند.

خامنه‌ای اینجا اسم مجاهدین را نمی‌‌آورد، اما بعد از قیام‌ دیماه گفت مجاهدین این قیام‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند.

بعد از تظاهرات کازرون کیهان خامنه‌ای هم نوشت پشت پرده اتفاقات کازرون فراخوان مجاهدین بود.

کیهان می‌گوید آن‌موقع که مریم رجوی و مجاهدین از مردم کازرون خواستند که بیایید و به کمک دستگیرشدگان بشتابید آنجا بود که داستان کازرون گر گرفت.

یک مهره دیگر به نام رائفی‌پور از مهر‌های خامنه‌ای می‌گوید یکدفعه دیدیم که در کازرون شعار مسلحانه شد و چند نفر کشته شدند، گفتند ما خونتان را پس می‌گیریم و شعار مسلحانه دادند که پشت اینها مجاهدین هستند.

رئیس قوه قضاییه فراتر از این رفت و گفت شبکه‌های اجتماعی کلاً به خدمت مجاهدین در آمده‌اند.

یعنی این‌که سازماندهی شورشها اعتراضات و شبکه‌های اجتماعی توسط مجاهدین صورت می‌گیرد. بعد هم گفت این مجاهدین برای پایین آوردن موتور نظام کافی هستند.

همه مهره‌ها روی این موضوع اتفاق‌نظر دارند که مجاهدین هستند که تاثیر روی حرکت‌های اعتراضی می‌گذارند.

مواردی از وحشت رژیم در زمینه اثرگذاری فعالیت‌های مجاهدین در سیاست بین‌المللی و تاثیرگذاری آنها بر قیام داخل مشتی از خروار ابراز وحشت سران و مهر‌های رژیم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c62ac973-25ee-48fa-8e33-c6aafe9d4f21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات