728 x 90

نهادهای غارت و چپاول وابسته به ولی‌فقیه ـ قسمت چهارم

قرارگاه سازندگی موسوم به خاتم‌الانبیا

قرارگاه خاتم‌الانبیا(قرب) بخشی از سپاه پاسداران است و فعالیت‌ خود به‌عنوان پیمانکار پروژه‌های صنعتی و ساختمانی را از سال ۱۹۸۹ غاز کرده است. در اساسنامه‌ این قرارگاه «استفاده بهینه از منابع و امکانات و استعدادهای عمرانی و اقتصادی موجود سپاه در جهت تداوم انقلاب اسلامی» مهم‌ترین هدف تأسیس این مجموعه اعلام شده است.

این قرارگاه بزرگ‌ترین پیمان‌کار پروژه‌های دولتی در ایران محسوب می‌شود و دارای ۵هزار شرکت پیمانکاری است. این کارتل، با برخورداری از حمایت کامل حکومت و دسترسی آسان به منابع مالی بانکها، برخورداری از امکان همیشگی مناقصه‌های بدون تشریفات، سازوکاری ایجاد کرده که در آن پروژه‌های صنعتی و عمرانی و بخشی از پروژه‌ها در حوزه نفت و گاز را به‌انحصار مطلق خود درآورده و بخش خصوصی را به‌انهدام کشانده است.

در اول ماه ژوئیه ۲۰۰۶ مالکیت شرکت اورینتال کیش اویل را که در مناطق نفتی و گازی خلیج‌فارس حفاری می‌کرد، تصاحب کرد. این واگذاری شامل تمام پروژه‌ها، فعالیتها، وسائل و تجهیزات آن بود که ارزش آن افزون بر ۹۰میلیون دلار می‌شد. این قرارگاه مناقشه این شرکت با یک شرکت رومانیایی به‌نام گروپ سرویس پترولیر را با تیراندازی از هلیکوپترها و کشتیهای نظامی، از هوا و دریا، به سوی کارگران رومانیایی، بدون این‌که به آنان فرصت سوار شدن به قایق رومانیایی را بدهند و با گروگان‌گیری آنان حل و فصل کرد.

پروژه‌های این قرارگاه، خسارت‌های فاجعه‌باری به اقتصاد و محیط‌زیست ایران وارد کرده است. افزایش شدید شوری آب کارون، بزرگ‌ترین رودخانه ایران و بخشی از بحران آب در سال‌های اخیر ناشی از سد‌سازیهای بی‌رویه و بعضاً زاید توسط قرارگاه خاتم است.

خاتم همچنین در نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و از جمله طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی را برعهده‌ دارد.

ایرنا ۳۰ژوئیه ۲۰۱۱ به‌نقل از مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نوشت که ارزش قراردادهای نفتی قرارگاه خاتم به ۲۵میلیارد دلار رسیده است.

طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در مرداد ۱۳۸۵ به‌صورت ترک تشریفات قانونی، به قرارگاه خاتم‌ واگذار شد. ارزش مالی این قرارداد ۲میلیارد و ۹۷میلیون دلار بود.

شرکت ملی گاز ایران در یک قرارداد ساخت خط لوله ۲۷۰کیلومتری با ارزش حدود ۲۵۰میلیون دلار را به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء واگذار نمود. بخش اول این خط لوله در سال ۱۳۸۵ به ارزش ۱میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار نیز به این قرارگاه واگذار شده بود.

آنچه روشن است تاراج و غارت بی‌حدوحصر و بدون حسابرسی سرمایه‌های این کشور توسط سپاه پاسداران می‌باشد. یک روی این سکه تولیدمثل آقازاده‌ها و ایجاد یک شکاف طبقاتی عظیم و اکثریت مطلق زیرخط فقر در داخل کشور و روی دیگر آن کمک‌رسانی به اسد در قتل‌عام مردم سوریه و عملیات تروریستی برون‌مرزی سپاه قدس است که همگی زیرنظر مستقیم بیت ولایت هدایت می‌شوند.

 

چارت قرارگاه سازندگی موسوم به خاتم‌الانبیاء

چارت قرارگاه سازندگی موسوم به خاتم‌الانبیاء

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ca36228-1fd6-4c92-a92d-9ea996f30c56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات