728 x 90

مبارزه با کدام مفسد اقتصادی؟

مبارزه با کدام مفسد اقتصادی؟
مبارزه با کدام مفسد اقتصادی؟

همزمان با ادعای مبارزه با «فساد مالی» و «مفسدین اقتصادی»، ادعای پاکدست بودن مدیران نظام بوق‌های تبلیغاتی رژیم را پر کرده است. معنی این همزمانی چندان پیچیده نیست. این‌گونه تناقض‌ها در رژیم آخوندی بسیار به چشم می‌خورند از جمله: وعده‌های بهبود وضعیت معیشت مردم از یک طرف و بحران فزاینده اقتصادی که در همه عرصه‌ها زندگی مردم را سیاه کرده است از طرف دیگر نمونه‌یی از این تناقضات است.

در کلیپی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد پیرزن دست‌فروشی در کلاچای استان گیلان را نشان می‌دهد که مأموران رژیم تخم‌مرغ‌های او را شکسته‌اند و او هم مأموران رژیم را نفرین می‌کند.

از نظر نظام آخوندی و مأموران مبارزه با مفاسد اقتصادی‌اش این پیرزن یکی از مفسدین اقتصادی است! پس تخم‌مرغ‌هایش باید شکسته شود، تا نظام ولایت بتواند به معیشت مردم سامان دهد!

در شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان سبزیهای یک جوان دستفروش بلوچ توسط مأموران رژیم ضبط می‌شود و خودش نیز توسط آنها کتک مفصلی می‌خورد.

لابد این جوان بلوچ هم که سبزی‌فروش است و از دست مأموران رژیم کتک می‌خورد یکی دیگر از مصادیق مفسد اقتصادی است!

علم‌الهدی با فراموش کردن حرف‌های قبلی خودش در زمینه فساد در حاکمیت آخوندی و فساد سردمداران و مهره‌های آن مدعی است که هیچ سوء‌استفاده‌ای در کار مقامات حکومتی نبوده است و آنها پاکدست هستند!

امام‌جمعه خامنه‌ای در نمازجمعه مشهد می‌گوید: «انقلابمان تا الآن آنچه مسلم است در رأس نظام دزد و خائن نداشت».(تلویزیون آستان قدس ۲مرداد ۹۷)

روز ۳۱مرداد امیر خجسته، از نمایندگان مجلس آخوندی، فاش کرد «۱۵۰هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی در دست ۱۱۰نفر است».(خبرگزاری ایسنا ۳۱مرداد ۹۷)

فرشاد مومنی از کارشناسان رژیم در حالی‌که می‌گوید: «صدای رانت‌‌جویان و رباخوارها بلندتر از کارشناسان است» در مورد یک قلم از چپاول‌های سپاه پاسداران که دارنده اصلی پتروشیمی‌ها و معادن است می‌گوید: «در سال ۹۶ صادرات پتروشیمی‌‌‌ها، فلزات و معدنی‌‌‌ها نزدیک به ۲۴میلیارد دلار بود و بر اساس برآوردها این رقم برای سال ۹۷ به ۳۰میلیارد دلار می‌‌رسید و تفاوت قیمتی که از اول فروردین تا پایان مرداد روی داده، رانتی نزدیک به ۴۳۲هزار میلیارد تومان را برای این ۵۴میلیارد دلار صادرات تنها از محل اضافه‌قیمت دلار ایجاد می‌‌‌‌کند و این جدا از رانتی است که در فرایند تولید نصیب آنها می‌‌‌‌شود».(خبرگزاری ایلنا ۲شهریور ۹۷)

بله ۴۳۲هزار میلیارد تومان. که تخم‌مرغ‌های آن پیرزن و سبزی‌های جوان بلوچی در برابر آن قطره‌یی در برابر دریا هم به‌حساب نمی‌آید.

بی‌جهت نیست که یک کارشناس اقتصادی دیگر رژیم اعتراف کرد «افشاگری فسادهای رخ داده در حدی نیست که اعتماد عمومی را بازگرداند».(خبرگزاری ایسنا ۲شهریور ۹۷)

این اعترافات در حالی است که در لیست ادعایی قضاییه آخوندی در مورد مبارزه با فساد ردی از هیچ‌یک از دانه‌درشت‌های نظام نیست. از همین روست که به‌رغم این ادعاها، ندای وحشت از انفجار خشم مردم هر روز از همه جای نظام به‌گوش می‌رسد.

آخوند لواسانی در نمایش جمعه لواسان در روز ۲شهریور «گران کردن اجناس، احتکار و سود بیشتر به جیب زدن را همراهی با دشمن عنود» خواند.(خبرگزاری مهر ۲شهریور ۹۷)

دشمن عنود هم در منطق این آخوندها کسی جز مقاومت مردم ایران نیست که آخوند موحدی کرمانی در نمایش جمعه تهران از آنها می‌نالد که «مجاهدین» می‌خواهند «بین مردم و حاکمیت جدایی بیاندازند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e64ad30-4b77-436a-82e9-72f018e57a01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات