728 x 90

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران: امروز هفت دهک فقیر داریم

فقر در ایران
فقر در ایران

روزنامه حکومتی جهان صنعت روز سه‌شنبه ۲۵آذر نوشت: فقط ۳ دهک جامعه بالای خط فقر هستند!

این روزنامه در ادامه به وضعیت نزار اقتصاد قبل و بعد از شیوع کرونا اشاره کرد و نوشت: پیش از شیوع کرونا حال اقتصاد خوب نبود، البته او سال‌هاست دچار ذات‌الریه حاد شده است و با گسترش کووید۱۹ هم حالش وخیم‌تر شد و در حال حاضر در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بستری شده است. در پی بستری شدن آن سفره و جیب‌های مردم هم روزبه‌روز خالی‌تر از قبل شده است. اگر چه به عقیده کارشناسان طبقه متوسط جامعه در شرف نابودی است. هم‌چنین بر اساس گزارشها خط فقر به ۱۰میلیون تومان رسیده است. با این اوصاف بیش از نیمی از جامعه زیر خط فقر قرار دارند.

جهان صنعت به ذکر آمار و ارقام پرداخت و نوشت: بر اساس آمارها افراد بیکار و ساکنان سکونت‌گاههای غیررسمی ۱۱میلیون نفر و هم‌چنین جمعیت ساکن در محله‌های ناکارآمد شهری ۲۱میلیون نفر را تشکیل می‌دهند که از حداقل خدمات عمومی برخوردار نیستند. خانواده‌های دارای بیمار خاص و نادر و معلول نسبت به سایرین شرایط‌شان چندین برابر بدتر است و نگرانی کارشناسان از این است که با این روند شاهد افزایش فقر و بالا رفتن خط فقر به‌صورت افسارگسیخته و پوشش بیشتر جمعیت کشورمان به زیر خط فقر باشیم.

از طرفی تعداد زیادی از بازنشستگان و افراد دیگر با حقوق سه میلیون تومان که اعلام شده خود به خود زیر خط فقر قرار می‌گیرند ... حدود ۵میلیون نفر از جمعیت کشور در سه دهک پایین از هر گونه چتر حمایتی اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی محرومند که دو میلیون و ۶۰۰هزار نفر از آنها را سالمندان تشکیل می‌دهند.

. . وضعیت معیشت مردم به اندازه‌ای وخیم گزارش‌شده که دیروز رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در این خصوص اعلام کرده: امروز هفت دهک فقیر داریم و فقط سه دهک جامعه بالای خط فقر هستند. هیچ‌گاه چنین وضعیتی نداشته‌ایم... مسأله آسیب اجتماعی در شهر تهران اهمیت زیادی دارد. طی بازدید هفته گذشته از گرمخانه‌ها مشخص شد مراجعات به گرمخانه‌ها دو برابر شده است. میزان سرقت بیش از دو برابر شده و طبق پایش‌های صورت‌گرفته آسیب‌های اجتماعی در طبقه متوسط و فقیر بیشتر شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77c31d27-010c-4e81-bfe7-c9716addfe2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات