728 x 90

آمریکا، تأمین اطلاعات علیه حوثیهای وابسته به رژیم ایران

تأمین اطلاعات علیه حوثی های وابسته به رژیم ایران
تأمین اطلاعات علیه حوثی های وابسته به رژیم ایران

وال استریت ژورنال ۲۲خرداد۹۷، مقاله‌ای به قلم دایون نیسنبام درج کرد. در منتخبی از این مقاله که تحت عنوان آمریکا بر نقش خود در جنگ یمن می‌افزاید به چاپ رسیده می‌خوانیم:

ارتش آمریکا به متحدان عرب خود اطلاعاتی جهت تدقیق بیشتر لیست اهداف حملات هوایی در بندر حدیده ارائه می‌دهد. این علامتی است، حاکی از نقش فزاینده دولت دونالد ترامپ در حمله قریب‌الوقوع به مهمترین بندر یمن.

مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه گفتند، در حالیکه ملل‌متحد مشغول کار برای وساطت و جلوگیری از حمله امارات متحده عربی به این بندر در دریای سرخ است، آمریکا به این کشور خلیج کمک می‌کند تا لیستی از اهدافی که نباید مورد حمله هوایی قرار گیرند تهیه کند.

یک مقام نظامی آمریکا گفت: «هدف به حداقل رساندن تلفات غیرنظامی و آسیب به زیرساخت‌های حیاتی است».

 

حمایت آمریکا از طرح تسخیر بندر حدیده

افزایش کمک نظامی آمریکا در زمانی است که دولت ترامپ حمایت محتاطانه خود برای پیشبرد تلاش‌های امارات متحده عربی برای تصرف بندر حدیده و خارج کردن از دست حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران ابراز می‌دارد.

بنا‌به‌گفته کسانی‌که با گفتگوها آشنا هستند، مارتین گریفیث، فرستاده ویژه ملل‌متحد در تلاش است تا در آخرین دقایق به یک توافق برای مدیریت این بندر توسط ملل‌متحد دست یابد اما ظاهراً امارات متحده عربی طبق طرح نظامی خود پیش خواهد رفت.

قبلا مقامات دولت آمریکا نسبت به تلاش‌های امارات برای هدف قرار دادن این بندر ابراز نگرانی می‌کردند اما طی روزهای اخیر این اعتراضات کم شده است.

 

حمایت وزیران خارجه و دفاع آمریکا از طرح امارات

وزیرخارجه مایک پمپئو و وزیردفاع جیمز متیس، روز دوشنبه حمایت مشروط خود را نسبت به اقدامات امارات ابراز داشتند. آمریکا درخواست قبلی خود برای کاهش درگیری را تغییر داده و تمرکز خود را روی اطمینان از این‌که یک حمله مورد انتظار شرایط را برای یمن بدتر نکند، چرخانده است.

مایک پمپئو در بیانیه‌یی گفت برای رهبران امارات روشن ساخته است که آمریکا «خواهان مورد توجه قرار دادن نگرانی‌های امنیتی آنهاست، در عین این‌که خواستار حفظ جریان آزاد کمکهای بشردوستانه و واردات تجاری است که جان انسانها را نجات می‌دهد»

گفته می‌شود جیمز متیس به‌طور خصوصی نسبت به‌عملیات قریب‌الوقوع ابراز تردید کرد اما سایر اعضای دولت آمریکا، اقدامات نظامی امارات متحده عربی را فرصتی برای کسب یک برگ برنده در مذاکرات صلح می‌دانند.

ائتلاف عربی طی جنگ علیه شبه‌‌نظامیان حوثی در یمن، تا کنون بیش از ۴۱۰۰۰مکان را به‌عنوان «لیست اماکنی که نباید مورد حمله قرار گیرند» مشخص کرده بود و حالا ارتش آمریکا کمک می‌کند که متحدانش طرح‌ اهداف خود در بندر حدیده را دقیق‌تر نمایند.

دولت آمریکا، جنگ در یمن را یک نبرد کلیدی و استراتژیک در تلاش‌هایش برای مقابله با نفوذ گسترش‌یابنده رژیم ایران در سراسر خاورمیانه، می‌داند.

گفته می‌شود مخالفت با اقدامات امارات در حال افزایش است و برخی از قانونگذاران در حال جمع‌آوری امضاء برای نامه‌یی هستند که از وزیر دفاع می‌خواهد هر آنچه در توان دارد برای متوقف کردن حمله انجام دهد.

 

بیشتر بخوانید:

 

دخالت در کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی جزیی از سیاست رسمی رژیم ولایت فقیه است. این رژیم در فرار از بحرانهای داخلی و بین‌المللی با تولید گروه‌های دست‌نشانده اقدام به صدور بحران و در عین‌حال باجگیری از دول همسایه می‌کند. در فصل هشتم بیانیه سی و ششمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران تحت عنوان چرخش تعادل منطقه‌یی و بین‌المللی علیه فاشیسم مذهبی ولایت فقیه به‌صورت مشروح به سیاست صدور تروریسم رژیم ایران و شکست این سیاست پرداخته شده است، از جمله به اعتراف یک سرکرده خامنه‌ای اشاره شده است:

آخوند مهدی طائب،رئیس قرارگاه موسوم به عمار، وابسته به بیت خامنه‌ای، در جمع بسیجیان و پاسداران، درباره حضور نظامی و هدفها و ابعاد دخالت خامنه‌ای در یمن گفت: «خدا یک نعمتی را برایتان فرستاده به نام یمن… می‌دانید یمنیها کجا می‌خواهند بروند؟ می‌خواهند خانه خدا را بگیرند. یک میلیون هم رزمنده دارند… یک رهبر دارند، آقا [خامنه‌ای] در روز عید فطر از رهبر اینها تعریف کرد… فرمود رهبر حکیم و شجاع یمنی ها؛ آن روزی که عربستان به یمن حمله کرد، آقای سید عبدالملک گفت ما انشاءالله نماز پیروزی را در کنار خانه خدا اقامه خواهیم کرد. یعنی می‌رود تا آنجا، اما همه اینها را بدانید، تمام آن سوریه، آن یمن، آن بحرین، تمام اینها نفسشان به شماها [پاسداران] است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a730070d-8e23-43f9-bc21-a9866a492266"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات