728 x 90

اخبار سوريه,اخبار روسيه,دخالتهای ایران,

ابراز وحشت رژیم از پیآمد تحولات منطقه: آیا روسها اسد را می‌فروشند؟

-

--
--
خبرگزاری حکومتی موسوم به دانشجو روز 15اسفند با اشاره به تحولات منطقه نسبت به پیامدهای آن برای رژیم و متحدش اسد ابراز وحشت کرد و از جمله نوشت: با آغاز آتش‌بس در سوریه و احتمال تجزیه آن بر اساس طرح آمریکایی‌ها موسوم به پلن "ب"، شبکه خبری اسکای نیوز به‌نقل از دیپلوماتهای روسی در سازمان ملل گزارش داد که مسکو بر سر آینده بشار اسد و حکومت سوریه با دولت دمشق به اختلاف خورده است. خبری که بسیاری از ناظران فضای سیاسی خاورمیانه را شوکه کرد! روسهای این روزها صراحتاً صحبت از ایجاد یک دولت فدرالی در سوریه پسابحران می‌کنند. پیشنهادی که بسیاری آن را قرائتی متفاوت از همان پلان "ب" آمریکایی‌ها می‌دانند و در یک نتیجه‌گیری ساده صحبت از ساخت و پاخت پشت صحنه دو بازیگر بین‌الملل بحران سوریه می‌کنند. آیا واقعاً روسها بشار اسد را معامله کرده‌اند؟ سرنوشت آتش‌بس این روزهای سوریه چه خواهد شد؟

از سوی دیگر کیهان خامنه‌ای در یادداشت روز 15اسفند نوشت: داستان آمریکایی‌ها و ما تنها مسأله هسته‌یی نیست که با برجام، خاتمه یافته باشد که البته خود رشته برجام سردرازی دارد. در میان لیست بلندبالای موارد تخاصم دو طرف، به نظر می‌رسد مسائل منطقه‌یی نزدیک‌ترین و محتمل‌ترین میدان تقابل در آینده باشد.

و روزنامه جمهوری اسلامی نزدیک به باند رفسنجانی در سرمقاله روز 15اسفند خود ضمن سوز و گداز از کشورهای عضو ائتلاف عربی از در لیست گذاشتن حزب‌الشیطان لبنان نوشت: ولی باید دید که دلیل انتخاب این مقطع زمانی چه بوده و چرا آل سعود در دشمنی علیه حزب‌الله لبنان تا این حد به پیش رفته‌اند؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4dcb311b-2993-45c3-8b5f-472a12293767"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات