728 x 90

برجام، زهرخواران رژيم,تحریم‌ها علیه ایران,

عضو مجمع تشخیص مصلحت رژیم قرارداد «FATF» را از کاپیتولاسیون بدتر و ذلیلانه و مایه تحقیر خواند

-

 FATF - اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی
FATF - اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی
در ادامه درگیریهای باندی بر سر پیوستن به اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی، پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پذیرش عضویت در این اتحادیه را از کاپیتولاسیون بدتر و ذلیلانه و مایه تحقیر خواند و با نگرانی گفت با پذیرش آن بالاترین مقامات کشور وارد لیست سیاه می‌شوند.

وی که روز چهارشنبه 24شهریور با خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس مصاحبه می‌کرد افزود: «این معاهده به‌دنبال فهمیدن چرخه مالی نهادهای حساس جمهوری اسلامی است تا از طریق آن برای دولتهای غربی اعمال نفوذ و جاسوسی کند» .

معاون اول پاسدار احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری وی افزود: «موضوعی که در «FATF» مطرح و بسیار هم خطرناک است، بررسی گردش مالی نهاد و مؤسسات مهم و حساس کشور است که در صورت پذیرفتن آن باید تمامی اطلاعت مالی و گردش کاری آن‌ها را به این نهاد بین‌المللی که از سوی آمریکا مدیریت و اعمال نفوذ می‌شود ارائه داد که در واقع اقدامی بسیار خطرناک برای امنیت کشور است» .

وی افزود: قرارداد «FATF» دو حالت دارد، یا این‌که ایران این قانون را نمی‌پذیرد و رد می‌کند که در این صورت در لیست سیاهی که فقط ایران و کره شمالی در آن حضور دارند، باقی می‌ماند، در حالت دوم اگر ایران این قانون را تماماً بپذیرد باید گردش مالی نهاد‌های مهم خود را به این سازمان بدهد که امری ذلیلانه و مایه تحقیر کشور است.

پرویز داوودی در پاسخ به این سؤال که چرا دولت اصرار بر تصویب و اجرای این قرارداد دارد، گفت: «فشارهایی بر دولت وجود دارد تا با بانکهای بزرگ دنیا همکاری داشته باشد و برای این همکاری باید همین اقدامات و قوانین «FATF» را بپذیرد و اگر ایران این کار را انجام دهد، به‌مرور زمان بالاترین اشخاص و سران کشور نیز وارد لیست سیاه می‌شوند تا گردش مالی آن‌ها به این سازمان داده شده است» ..
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fc1ff2d-5de4-4b53-a5dc-c64fc9d7d9fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات