728 x 90

سوريه,

پدر سوری که کودکان دوقلوی شهیدش را پس از حمله شیمیایی اسد به آغوش کشید + فیلم و عکس

-

پدر سوری با کودکان دوقلوی شهیدش در حمله شیمیایی اسد  به ادلب
پدر سوری با کودکان دوقلوی شهیدش در حمله شیمیایی اسد به ادلب
خبرگزاری آسوشیتدپرس تصاویری از یک مرد سوری را در خان شیخون منتشر کرده در حالی که جنازه‌های کودکان دو قلوی خود را به آغوش کشیده است؛ دو کودکی که در حمله شیمیایی کشته شدند.
این مرد عبدالحمید یوسف نام دارد و 29ساله است. کودکانش «آیه» و «احمد» نام داشتند.
 
به‌نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، عبدالحمید یوسف هنگامی که کودکانش را در آغوش گرفته بود، زمزمه می‌کرد: «بگویید خدا حافظ.. عزیزانم.. بگویید خدا حافظ».

 
این حمله هولناک شیمیایی که با محکومیت گسترده جهانی روبه‌رو شد حدود 100 کشته و 400 مصدوم بر جای گذاشت. ، عبدالحمید که مغازه‌دار است، همسر، دو کودک خود و شماری از بستگانش را از دست داد.

پس از حمله، عبدالحمید دو کودک و همسر خود را که هنوز هوشیار بودند، از منزل خارج کرد. اما پس از 10دقیقه، نفسشان گرفت و عوارض ناشی از استشمام گاز بر روی آنها هویدا شد.

 
او به سرعت به نزد نیروهای امدادی شتافت و گمان می‌کرد درمان خواهند شد. سپس به‌دنبال دیگر بستگان رفت. دو برادرش را یافت که جان خود را از دست داده‌اند؛ اتفاقی که برای شماری از دوستان و همسایگانش هم افتاد. او می‌گوید: «نتوانستم هیچکدامشان را نجات دهد.. همه آنها شهید شدند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/044eddd6-59ae-4fe7-b413-96fb876f76f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات