728 x 90

مصاحبه سیمای آزادی با آنتونیو تانژر کورئا و پتراس آستراویچیوس نمایندگان پارلمان اروپا از پرتغال و لیتوانی

آنتونیو تانژر کورئا و پتراس آستراویچیوس نمایندگان پارلمان اروپا از پرتغال و لیتوانی
آنتونیو تانژر کورئا و پتراس آستراویچیوس نمایندگان پارلمان اروپا از پرتغال و لیتوانی

آنتونیو تانژر کورئا عضو کمیسیون خارجی پارلمان اروپا از پرتغال

در مصاحبه با کانال تلویزیونی اپوزیسیون رژیم ایران (سیمای آزادی) گفتم:

«(رژیم) ایران نه فقط یک حامی تروریسم بلکه خودش یک حکومت تروریستی است»

 

مصاحبه سفیر آنتونیوتانژر کورئا

عضو کمیسیون خارجی پارلمان اروپا با سیمای آزادی

ما باید روابط خود را با رژیم ایران قطع کنیم

 

سفیر آنتونیو تانژر کورئا

تنها راه خلاص شدن از شر این رژیم که دموکراسی را نمی‌پذیرد مبارزه است

انقلاب باید از درون توسط مردم ایران محقق شود

آنتونیو تانکر کورئا- نماینده پارلمان اروپا از پرتغال، عضو کمیسیون خارجه

خبرنگار سیمای آزادی: به‌نظر شما چرا برگزاری این جلسه مهم است و به‌نظر شما چکار باید کرد؟

من آنتونیو تانکر کورئا یک دیپلمات سابق پرتغالی هستم و معاون حزب شگاه از پرتغال و هم‌چنین معاون گروه پارلمانی پاکرو روتیس هستم. نکته مهم این است که حکومت ایران بیش از پیش به یک حکومت تروریستی و حامی تروریسم تبدیل شده است و این بسیار نگران‌کننده است. آنها از خاورمیانه شروع کرده‌اند با حمایت از گروه‌های تروریستی و آنها نفوذ گسترده‌یی در عراق و مناطق اطراف دارند و روشن است که از حزب‌الله و حکومت سوریه و هم‌چنین حوثی‌ها در یمن حمایت می‌کنند. اگر این حمایت وجود نداشت، بسیاری از اتفاقات بدی که در خاورمیانه رخ می‌دهد صورت نمی‌گرفت. اینها به‌دلیل حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و آموزشی و بسیاری چیزهای دیگر از سوی رژیم ایران رخ می‌دهد. اکنون بسیار نگران‌کننده است که فعالیت‌های خود را به اروپا گسترش می‌دهند و تلاش می‌کنند مخالفان خود را بکشند یا برخی از ساختمانها را که در آن مخالفان حضور دارند ویران کنند. این بسیار نگران‌کننده است که آنها بتوانند آزادانه در خاک اروپا فعالیت کنند.

خبرنگار سیمای آزادی: به نظر شما سیاست اتحادیه اروپا برای برخورد با سپاه پاسداران چه باید باشد؟ فراخوانهایی از سوی پارلمان اروپا برای لیست‌گذاری سپاه به‌عنوان یک گروه تروریستی وجود دارد نظر شما در این مورد چیست؟

آنتونیو تانکر کورئا: می‌توان آن را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داد و من فکر می‌کنم اکنون چندین سرویس اطلاعاتی اروپایی باید بهتر کار کنند باید با هم برای شناسایی این اعمال و این افراد قبل از انجام اقدامات بدتر با یکدیگر همکاری کنند. ضروری است که نیروهای مخفی و ضدتروریسم خیلی سریع با این موضوع برخورد کنند و ممکن است آن را به یک اولویت واقعی تبدیل کنند.

خبرنگار سیمای آزادی: در روزها و ماه‌های اخیر تعداد زیادی اعدام در ایران صورت گرفته است به نظر شما سیاست اتحادیه اروپا در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران چگونه باید باشد؟

آنتونیو تانکر کورئا: به‌نظر من این فراتر از نقض حقوق‌بشر است این سبعیت محض است و آنها مردم بی‌گناه را می‌کشند، جز غیرنظامیان را می‌کشند به نظر من این فراتر از نقض حقوق‌بشر است. این وحشیانه و سبعانه است کشورهای اتحادیه اروپا باید قطع روابط دیپلماتیک خود را با رژیم ایران بررسی کنند این باید یک گزینه باشد من فکر می‌کنم ما باید روابط خود را با رژیم ایران قطع کنیم. اما واضح است که هیچ کاری بدون مردم ایران به نتیجه نمی‌رسد. مردان و زنان ایران تلاش کرده‌اند و باید این تلاش ادامه یابد تا وقتی این رژیم ساقط شود. چون قیام واقعی باید از درون صورت بگیرد، نه از بیرون. می‌توان از بیرون اقدام به حمایت کرد اما قدرت و نیروی اصلی در درون است.

خبرنگار سیمای آزادی: چه پیامی به مردم ایران دارید؟

آنتونیو تانژر کورئا: به مردم ایران به جوانان و افراد مسن‌تر به مردان و زنان می‌گویم بجنگید تنها راه خلاص شدن از شر رژیمی که دموکراسی را نمی‌پذیرد مبارزه است. هم مبارزه در خیابان و هم مبارزه با قاطعیت و این اجازه را ندهید که رژیم شما را درهم بشکند. این مهم‌ترین چیز است قوی باشید، ایمان خود را حفظ کنید و انقلاب باید از درون توسط شما محقق شود نه از بیرون. متشکرم.

 

مصاحبه پتراس آستراویچیوس نمایندگی پارلمان اروپا از لیتوانی با سیمای آزادی

شورای ملی مقاومت نه فقط در حرف بلکه در عمل

یک نیروی اپوزیسیون جدی، سازمان‌یافته و دارای استراتژی است

 

پتراس آستراویچیوس- نماینده پارلمان اروپا از لیتوانی، عضو کمیسیون خارجه

خبرنگار سیمای آزادی: بینندگان عزیز سیمای آزادی همراه هستیم با آقای پتراس آستراویچیوس نماینده پارلمان اروپا و یکی از حامیان قدیمی مقاومت ایران. می‌خوایم از ایشون درباره جلسه امروز پارلمان اروپا در رابطه با حمایت رژیم ایران و تروریسم دولتی رژیم آخوندی بپرسیم و نظرشون رو بپرسیم که سیاست اروپا در قبال ایران چه باید باشه.

سؤال: به نظر شما سیاست درست اتحادیه اروپا در قبال رژیم ایران چه باید باشد؟

پتراس آستراویچیوس: فکر می‌کنم اتحادیه اروپا باید واکنش مناسبی به وضعیتی داشته باشد که در ایران و اطراف آن توسط رژیم ایران صورت می‌گیرد. به نظرم ما باید در واکنش به این شرایط کاملاً متناسب برخورد کنیم. من قطعنامه مصوبه پارلمان لیتوانی را پیش‌تر در ماه جاری نقل می‌کنم که در آن سپاه پاسداران به‌عنوان یک گروه تروریستی شناسایی شد و این درست است. فکر می‌کنم ما در اروپا تهدیدی را که این گروه برای همسایگان ایران و در سطح جهانی ایجاد می‌کند به‌رسمیت نشناخته‌ایم. اگر این کار را نکنیم داریم با کسانی مماشات می‌کنیم که از تروریسم چه سیاسی و چه نظامی به‌عنوان ابزاری برای تحمیل عقاید و منافع خود و هم‌چنین برای مجازات مخالفان استفاده می‌کنند. این کاملاً برخلاف دیدگاههای کشورهای غربی است. اگر واکنش نشان ندهیم یک هیولای بزرگتر ایجاد خواهیم کرد و رژیم ایران تهدیدات بیشتری را متوجه کشورهای متمدن خواهد کرد.

خبرنگار: سال‌هاست که شما مقاومت ایران را می‌شناسید نظر شما درباره مقاومت چیست؟

پتراس آستراویچیوس: من با بسیاری از حکومت‌های سرکوبگر و مملو از دیکتاتورها سروکار داشته‌ام که نسبت به حاکمیت قانون و حقوق‌بشر بی‌توجه هستند. برای مقابله با این حکومتها زمان و منابع لازم ضروری است. فکر می‌کنم شورای ملی مقاومت یک نیروی اپوزیسیون جدی است. سازمان‌یافته و دارای استراتژی است. آن هم نه فقط در حرف بلکه در عمل فعالیت‌ها علیه آخوندها و حکومت ولی‌فقیه، چیزی است که من از همه مردم ایران می‌خواهم از آن حمایت کنند. آرزو می‌کنم سرنگونی این رژیم هر چه زودتر اتفاق بیفتد. اما برای رفع این وضعیت اقداماتی ضروری است به همین دلیل از همکاری و آشنایی با شورای ملی مقاومت خوشبختم و فکر می‌کنم آنها یک نیروی قوی را نمایندگی می‌کنند.

خبرنگار: پیام شما به مردم ایران چیست؟

پتراس آستراویچیوس: برای من همیشه ایران یک کشور با فرهنگی بزرگ و تاریخی دربرگیرنده چندین قرن بوده است من آرزو می‌کنم که شرایط تغییر کند اما می‌دانم که این خودبه‌خودی صورت نخواهد گرفت بلکه مستلزم اقدامات و حضور افراد فعالی است که درگیر این موضوع بشوند. به همین دلیل می‌گویم امید خود را از دست ندهید از مسیر منحرف نشوید، از رهبران اپوزیسیون خود پیروی کنید و امیدوارم اوضاع بهتر شود و ایران به کشوری تبدیل شود که نقش شایسته خود را در تاریخ بشریت ایفا خواهد. متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9623282f-eeaa-46d7-9235-940dce695beb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات