728 x 90

مایکروسافت: هکرهای ایرانی انتخابات آمریکا را هدف گرفته‌اند

هکرهای وابسته به سپاه پاسداران
هکرهای وابسته به سپاه پاسداران

شرکت «مایکروسافت» می‌گوید هکرهای ایرانی وابسته به سپاه پاسداران به‌منظور هدف قرار دادن فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در حال بررسی وبسایتها و رسانه‌های مرتبط با انتخابات در این کشور هستند.

بر اساس گزارش مذکور، این هکرها، که مایکروسافت آنها را «طوفان شن پنبه‌ای» نامیده است، شناسایی و بررسی محدودی از «چندین سایت مرتبط با انتخابات» در چند ایالت حساس انجام داده‌اند. آنها هم‌چنین در ماه مه یک رسانه خبری در آمریکا را بررسی کردند تا آسیب‌پذیریهای آن را بهتر بشناسند.

به گفته مایکروسافت: «با توجه به تاریخچه و سرعت عملیات‌های این گروه در مسائل انتخاباتی، طوفان شن پنبه‌ای فعالیت خود را با نزدیک شدن به زمان انتخابات افزایش خواهد داد. این امیر به‌ویژه با نظر به سابقه اقدامات پیشین این گروه نگران‌کننده است».

به گفته مقامات آمریکایی، طوفان شن پنبه‌ای در سال ۲۰۲۰ یک عملیات تأثیرگذاری سایبری متفاوت را در آستانه انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری اجرایی کرد. این هکرها تحت عنوان گروه راست‌گرای افراطی «پراود بویز» هزاران ایمیل به ساکنان فلوریدا ارسال و آنها را تهدید به رأی دادن به دونالد ترامپ کردند.

به گفته مایکروسافت، طوفان شن پنبه‌ای پس از انتخابات ۲۰۲۰ هم‌چنین یک عملیات جداگانه را اجرا کرد که به خشونت علیه مقامات انتخاباتی آمریکا که ادعاهای تقلب گسترده در انتخابات را رد کرده بودند تحریک می‌کرد.

سازمان اطلاعات خارجی آمریکا «سی‌آی‌اِی» در این باره به بیانیه پیشین خود ارجاع داد که گفته بود: «بازیگران خارجی، به‌ویژه روسیه، ایران و چین، هم‌چنان مصمم به ترویج روایت‌های تفرقه‌افکنانه برای تضعیف اعتماد آمریکایی‌ها به سیستم دموکراتیک ایالات متحده هستند».

به گفته رویترز، سخنگوی نمایندگی رژیم ایران در سازمان ملل در این باره گفت: «چنین اتهاماتی قطعاً بی‌پایه و اساس و کاملاً غیرقابل پذیرش هستند». این سخنگو افزود: «ایران نه انگیزه و نه قصدی برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c94ea563-ac14-4744-9848-027c1e987633"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات