728 x 90

۹میلیارد دلار گمشده!!!

سایت‌های و روزنامه‌های رژیم خبری را منتشر کردند که در آن یک نماینده مجلس رژیم خبر از گم‌شدن ۹میلیارد دلار داد، خبر شوکه‌کننده‌ای که فضای مجازی را درنوردید.

عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رژیم، گفت: «۱۱میلیارد دلار ارز دولتی تخصیص داده شده است. از این مقدار تنها ۲ و نیم میلیارد دلار افشا‌ شده و متأسفانه مشخص نیست نزدیک به ۹میلیارد دلار چه شده است».

یوسفیان ملا به‌طور کاملاً مبهم می‌گوید ۱۱میلیارد دلار ارز دولتی تخصیص داده شده است، اما این‌که به چه موضوعی اختصاص داده شده به چه کسانی داده شده، هیچ توضیحی نمی‌دهد و موضوع را مبهم باقی می‌گذارد.

اما این‌که چطور امکان دارد یک چنین «گم‌شدن‌هایی!» رخ بدهد، باید به سیاست قیمت‌گذاری ارز در این رژیم بپردازیم، رژیم مدعی است که به‌خاطر واردات کالاهای اساسی نتوانسته است دلار را تک‌نرخی کند، به این معنی که دلار را چندنرخی کرده که دلار ۴۲۰۰تومانی را به واردات کالاهای اساسی و دارو اختصاص داده است، در حالی که افزایش قیمت‌ها در بخش کالاهای اساسی برای مردم بسیار محسوس است و سیاست تعیین نرخ ارز هیچ سودی برای مردم نداشته است و در واقع یک منبع عظیم رانت‌خواری برای کارگزاران و مهره‌‌های رژیم می‌باشد که دلار به قیمت ۴۲۰۰تومان را دریافت می‌کنند و در بازار آزاد با سودهای نجومی می‌فروشند.

روزنامه حکومتی شرق ۱۱مرداد ۹۷ در این باره نوشته است: «چه کسانی تصمیم گرفتند در یک اقدام بی‌سابقه در چند روز ۲۰‌میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را به گروه‌های مختلفی که بعضی از آنها وجود خارجی ندارند و به مواردی غیرضروری اختصاص بدهند»؟

بکار بردن واژه‌هایی نظیر گم‌شدن، یا غیرشفاف بودن، چیزی جز بازی‌دادن مردم نیست و تجربه اثبات کرده است که مهره‌‌ها و کارگزاران رژیم با همکاری کامل دست به این غارتگری‌ها می‌زنند چون این پولی نیست که حتی به‌لحاظ فیزیک گم بشود.

برای درک بهتر ۹میلیارد دلار اجازه بدهید آن را بررسی کنیم:

بیش از ۷۵کشور در دنیا وجود دارد که در‌آمد سالانه آنها از ۹میلیارد دلار کمتر است.

بودجه عمرانی در سال ۹۷ نزدیک به ۶۰هزار میلیارد تومان است یعنی با دلار ۱۰هزار تومانی ۶میلیارد دلار می‌باشد.

درآمد رژیم در سال گذشته ۱۰۸.۵میلیارد دلار(۶۵.۸میلیارد دلار نفتی خالص + ۳۲.۳میلیارد دلار غیرنفتی خالص + ۱۰.۴میلیارد خدمات) بوده است، پول گم‌شده ۸.۵درصد درآمد ایران می‌باشد.

با توجه به این‌که هر اسکناس ۱۰۰دلاری یک گرم وزن دارد اگر این پول را به اسکناس ۱۰۰دلاری تبدیل کنیم، این میزان پول ۹۰تن وزن دارد.

این پول با دلاری ۱۰هزار تومان، حقوق یک سال ۶میلیون ۷۳۲هزار کارگر ایرانی است.

این پول یارانه ۲سال و ۳ماه ایرانیان است.

با این پول می‌توان ۲بار جاده‌ها و زیرساخت‌های حمل‌‌‌ونقل ایران را کاملاً تعمیر و استاندارد کرد، جاده‌هایی که الآن به قتل‌گاه مردم تبدیل شده و روزانه دهها نفر از هموطنانمان در آن کشته یا زخمی و مصدوم و معلول می‌شوند.

با این پول می‌توان حداقل ۶ساختمان به ارزش آسمان‌خراش برج خلیفه ساخت.

با این پول می‌توان در زیرساخت‌های کشور مانند تهیه آب سالم برای همه، ایجاد مدارس امن، ساخت کارخانجات تولید برق، ایجاد تحول در کشاورزی و... دگرگونی اساسی ایجاد کرد اما در این رژیم به‌راحتی این پول گم! می‌شود.

البته این نماینده مجلس رژیم که در دعوای باندی، این موضوع را افشا کرده، با بالا گرفتن قضیه در فضای مجازی، سعی در ماست‌مالی قضیه دارد و با کلماتی مانند شفاف‌سازی می‌خواهد ذهن مردم را از این موضوع منحرف کند.

عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در تماس تلفنی ۱۸مرداد ۹۷ با شبکه ۲ تلویزیون رژیم گفت: «الآن خود آقایون می‌گویند حدود ۲میلیارد و خرده‌ای دلار ارز را اعلام کردند برای چی ولی حدود ۹میلیارد دلار مبهم هست شفاف نیست کجا رفته و چی شد‌ه.

خبرنگار: پس بیشتر منظورتان این بوده که در مورد این ۹میلیارد دلار شفاف‌سازی بشه، گم نشده بیشتر شفاف‌سازی باید صورت بگیره.

یوسفیان ملا: بله شفاف‌سازی بشه بله، بله چون اعلام نمی‌کنند اینجور تعبیر میشه که فعلاً گم است دیگه مسأله پیدا وقتی نباشه نگویند به کی دادند خب ما آدرسی نداریم ازش باید آدرس به ما بدهند دیگه».

با این گم‌شدن‌ها که دزدی‌های وحشیانه‌ٔ این رژیم است، می‌توان دید که آیا تحریم‌هاست که بلای جان مردم است، یا این رژیم یغماگر با دزدی‌هایی که در دنیا بی‌سابقه است. دزدی‌هایی که کسر بسیار کوچک آن هر کجا رخ بدهد، حکومت سقوط می‌کند.

این رژیم تماماً تلاش می‌کند که بگوید مشکل مردم تحریم است، اما مشکل مردم ایران رژیم غارتگر آخوندی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d20c0e17-4a08-4dea-ab8d-9ba5f70d4c03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات