728 x 90

انتخابات – شماره ۵

گزارشهای ۷۱۰خبرنگار سیمای آزادی از ۳۲۳شهر با استناد به ۲۱۰۰کلیپ از هزاران شعبه اخذ رأی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

انتخابات – شماره ۵

گزارشهای ۷۱۰خبرنگار سیمای آزادی از ۳۲۳شهر با استناد به ۲۱۰۰کلیپ از هزاران شعبه اخذ رأی

بجز شعبه‌های نمایشی برای خبرنگاران، نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان انگشت‌شمار بودند

بعدازظهر امروز سازمان مجاهدین خلق ایران بر اساس گزارشهای ۷۱۰خبرنگار سیمای آزادی از ۳۲۳شهر، با استناد به ۲۱۰۰کلیپ اعلام کرد تا ساعت ۱۸۰۰ به وقت تهران به استثناء شعبه‌های نمایشی در تهران و مراکز شهرها که برای خبرنگاران خارجی مهندسی شده است، در هزاران شعبه تعداد رأی دهندگان انگشت‌شمار بوده است.

مأموران انتظامی و اطلاعات رژیم هموطنان و شماری از خبرنگاران سیمای آزادی را که عکس و فیلم می‌گرفتند بازداشت و موبایل‌های آنها را تخلیه می‌کردند. گرفتن فیلم و عکس در بسیاری نقاط ممنوع است. پرداخت پول برای خرید رأی در بیرون شعبه‌ها به کار رایجی تبدیل شده و به زندانیان عادی هم گفته شده به ازاء رأی دادن سه روز مرخصی پاداش می‌گیرند.

در شعبه اخذ رأی در مسجد النبی در خیابان خمینی تهران از صبح تا ۲بعدازظهر فقط ۲۷نفر حضور پیدا کردند و تعداد شرکت‌کنندگان ۱۰درصد انتخابات قبلی بوده است. تعداد تعرفه‌های ارسالی به این مسجد ۱۰۰۰ تعرفه است. بنا به گزارشهای رسیده از ستاد انتخابات منطقه ۱۵ تهران در میدان خراسان، یکی از شلوغ‌ترین مناطق تهران که شامل ۱۶۹شعبه اخذ رأی می‌شود، ۶ساعت پس از شروع رأی‌گیری تنها ۸۰۰۰نفر شرکت کرده‌اند. یعنی به‌طور متوسط هر شعبه اخذ رأی ۴۷نفر رأی داده‌اند. مسجد صاحب الزمان منطقه ۱۰ تهران (نواب -آزادی) در چهار ساعت اول رأی‌گیری تنها ۳۰ رأی اخذ شده که ۱۵نفر آن مسئولان شعبه رأی‌گیری هستند. حوزه انتخاباتی مدرسه ولایت فقیه در خیابان ۱۵خرداد خیابان پامنار در ۶ساعت اول ۳۷نفر رأی دادند که بخشی از آن پرسنل شعبه رأی‌گیری هستند.

در اهواز در فلکه سوم کیان‌پارس اهواز به کارگرها ۵۰هزار تومان می‌دهند و رأی آنها را می‌خرند. چمخاله لنگرود، هر رأی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰هزار تومان خریداری می‌شود. افراد غیربومی را از شهرهای اطراف به‌خصوص تازه آباد و املش با ماشین می‌آورند. هر ۱۰نفر با یک نفر که آنها را کنترل می‌کند به داخل شعب رأی‌گیری می‌روند تا به نفع رئیسی رأی دهند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸خرداد۱۴۰۰ (۱۸ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a133f2c9-927d-466e-985e-996e1c084556"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات