728 x 90

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ کهکشانی در ادامه و استمرار قیام

گردهمایی مقاومت ایران در پاریس
گردهمایی مقاومت ایران در پاریس

واقعیت شرایط موجود

پس از نزدیک به ۴دهه مقاومت و ایستادگی مستمر و مداوم مردم ایران در مقابل آخوندها و ضربه خوردن جدی سیاست مماشات آن هم بعد از ۲دهه و سرانجام قطع امدادهای غیبی برای نظام ولایت، ‌ اینک در شرایط بین‌المللی و داخلی بسیار متفاوتی نسبت به گذشته به‌سر می‌بریم.

واقعیت این است که تحولات چه در داخل و چه در خارج ایران شتاب بی‌سابقه‌یی گرفته و کار به آنجا رسیده که حتی کسانی که سنگ طرفداری از این رژیم پوسیده را به سینه می‌زدند نیز روی این‌که اوضاع در ایران سمت و سوی تعیین‌تکلیف به خود گرفته اتفاق‌نظر دارند.

با خروج آمریکا از برجام آخرین میخ بر این تابوت که از ابتدا هم مرده‌‌یی در آن نبود، کوبیده شد. هر روز که می‌گذرد تحریمهای گسترده و مشخصاً ۱۲ماده‌‌یی پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ترسیم استراتژی جدید آمریکا در برابر رژیم، آثار خفه‌کننده خودش را بر روی رژیم آخوندی بارزتر می‌کند. به اعتراف سردمداران ریز و درشت رژیم ۱۲ماده‌‌یی پمپئو هم‌چون ۱۲جام‌زهری است که هر کدام را که رژیم سربکشد برایش آثار کشنده دارد.

 

وحشت رژیم از گسترش و تعمیق قیامها در داخل ایران

از سوی دیگر در صحنه داخلی به‌دنبال قیام مردم ایران در دیماه ۹۶ که برگ جدیدی در تحولات داخلی بود رژیم با موج گسترده‌‌یی از حرکات اعتراضی با شعارهای براندازانه مواجه است. از اعتراضات کشاورزان ورزنه اصفهان تا قیام مردم کازرون و به‌دنبال آن اعتصاب یکپارچه و سراسری کامیون‌داران که در نوع خود بی‌سابقه و حاوی پیام‌های بسیار جدی برای رژیم بود که البته سردمداران رژیم بیش از هر کس دیگری به عواقب خطرناک گسترش و تعمیق این خیزش‌ها و شعارهای براندازانه آن اذعان و اعتراف کرده‌اند.

به‌عنوان نمونه رائفی‌پور، یکی از مهره‌های وابسته به باند خامنه‌ای، در وحشت از مجاهدین و قیام های مردمی اخیر از جمله کازرون گفت: «خیلی ساده، فشار اقتصادی، نارضایتی مردمی، حمله مسلحانه که اینها رو کی‌ها براشون انجام می‌دهند؟ منافقها اون کسانی که کار داره برای اینها، حمله مسلحانه، کشته‌سازی، شما تو کازرون همون چند نفر که کشته شدند داشتند تشییع جنازه‌اش می‌کردند یکهویی چند نفر داد زدند که چی؟ برادر شهیدم خونت رو پس می‌گیرم... بعد بخش آخر هم میگه و مسلح‌سازی...».

واقعیت این است که ایران کنونی با یک شرایط انقلابی مواجه است و شرایط انفجاری در جامعه ایران هر روز شدیدتر و حادتر می‌شود.

 

اهمیت گردهمایی بزرگ امسال‌

واقعیت این است که ایران‌زمین با اعتراضات و خیزشهای گسترش یابنده و سراسری به‌رغم هر مانع و سرکوب و فشاری از جانب رژیم مواجه است. خیزشهایی که ‌ کانونهای شورشی با تمام قوا در برپایی و استمرار آنها نقش دارند و به همراه اقشار مختلف مردم در پی استمرار اعتراضات برای پایان دادن به رژیم دیکتاتوری قرون‌وسطایی حاکم بر ایران هستند که نزدیک به ۴۰سال است نه تنها مردم ایران را به بند کشیده و جز فقر و فحشا و ویرانی برای آنها ارمغانی نداشته بلکه با صدور تروریسم و برافروختن جنگ در کشورهای مختلف، منطقه را غرق در بحران نموده و به خاک و خون کشیده است.

بنا بر دلایل فوق اعم از داخلی و بین‌المللی، گردهمایی بزرگ امسال از اهمیت بسیار بالاتری به نسبت گردهماییهای سالیان قبل برخوردار است. امسال در شرایطی هستیم که گوشهای بسیاری برای شنیدن نداها و خواسته‌های مردم ایران باز شده است و ترس و وحشت بی‌سابقه رژیم از برگزاری گردهمایی امسال نیز از همین بابت بسیار قابل درک و فهم است.

 

آثار گردهمایی امسال مقاومت و ترس و وحشت رژیم

اگر در سال‌های گذشته سردمداران رژیم عمدتاً بعد از برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس سوزوگداز می‌کردند، امسال به‌دلیل شرایطی که فوقا ذکر شد و به‌ویژه به‌خاطر شرایط انفجاری جامعه، از مدتی پیش دست‌بکار شده و با توسل به انواع شیوه‌های آخوندی برای جلوگیری از برگزاری این گردهمایی تلاش می‌کند. نمونه‌های زیر بی‌نیاز از هر گونه توضیحی است:

  • قاسمی سخنگوی وزارت ‌خارجه آخوندها در توجیه مطبوعاتی روز یکشنبه ۲۰خرداد مدعی شد که دولت روحانی «رایزنی‌هایی» با فرانسه «مبنی بر جلوگیری از این نشست» انجام داده است. او به فرانسه یادآور شد: «مجاهدین یک گروه تروریستی و با سابقه اقدامات خصمانه نسبت به ملت ایران است. آنها که گاهی نشستهایی در فرانسه دارند که مورد اعتراض جمهوری اسلامی بوده است و گفته‌ایم که نباید از استانداردهای دوگانه استفاده کرد».
  • نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ارتجاع، طی گفتگو با رسانه‌های حکومتی دولت فرانسه را به‌خاطر برگزاری گردهمایی مقاومت در پاریس که محورش به‌گفته او «تقابل» با حکومت آخوندی است مورد حمله قرار داد و گفت: «رفت‌وآمد مجاهدین و برگزاری نشست در کشورهای اروپایی با شعارهای مبارزه با تروریسم این کشورها در تناقض است... دستگاه دیپلوماسی جمهوری اسلامی نیز در چنین شرایطی باید وارد گفتگو و مذاکرات با همتایان اروپایی شود زیرا در صورت ادامه معامله و تعامل اروپایی‌ها با مجاهدین، جمهوری اسلامی باید تصمیماتی متفاوت و جدیدی اتخاذ کند».
  • به گفته خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۰خرداد ۹۷ کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس گروه روابط پارلمانی رژیم با پارلمان اروپا، در ۲نامه جداگانه به همتایان خود در پارلمان اروپا و هم‌چنین مجلس ملی و سنای فرانسه با «هشدار نسبت به تحرکات طبیعی و خصمانه گروهک تروریستی منافقین در فرانسه مراتب اعتراضش را درباره برگزاری این نشست گروهک تروریستی در اروپا ارائه کرد»!
  • محمدجواد لاریجانی، معاون بین‌الملل قوه قضاییه رژیم، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «اینها از لیست تروریزم مجاهدین را درآوردند... اینها رو تطیهر کردند. آمدند دوباره فعالیت در داخل ایران. اینها معتقدند مجاهدین تنها مهره‌‌یی هستند که می‌توانند در ایران در کنار سایر تروریستها اقدامات تروریستی انجام بدهند و ضمنا در بیرون هم به‌عنوان یک چهره فعال سیاسی مطرح باشند».

 

کهکشانی در ادامه و استمرار قیام

نمونه‌های فوق که مشتی از خروار زوزه‌های وحشت‌آلود رژیم از برپایی گردهمایی بزرگ ایرانیان در ۳۰ژوئن امسال است حاکی از این واقعیت است که بیش از هر کس این سردمداران رژیم هستند که به‌خوبی بر پیوند این گردهمایی با قیام در داخل شهرهای شورشی ایران واقف هستند و به‌خوبی می‌دانند که این کهکشانی است در ادامه و استمرار قیام و به همین دلیل است که امسال خیلی زودتر و با شدت و دجالیت بیشتری دست‌بکار شده است تا به‌خیال خود مانع از برگزاری آن بشوند. این نمونه‌ها هم‌چنین بیانگر این واقعیت است که رژیم به‌شدت از تأثیرات این گردهمایی چه در داخل ایران و چه در صحنه منطقه‌یی و جهانی در هراس است. آنها به‌خوبی واقفند که این گردهمایی تا کجا پشتوانه و الهام‌بخش قیام‌آفرینان و کانونهای شورشی در داخل ایران است. این اجتماع بزرگ به آنها که در داخل ایران در مقابل رژیم جنایتکار آخوندی ایستاده‌اند نشان می‌دهد که حرکات خیزشی و اعتراضی آنها از یک پشتوانه قوی بین‌المللی نیز برخوردار است. نشان می‌دهد که یک آلترناتیو قدرتمند سیاسی با تمام توان در با آنها و در کنار آنهاست و رو در روی رژیم جنایتکار آخوندی با قدرت تمام آرمان برحق سرنگونی که خواست تمام مردم ایران است را نمایندگی می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4ee1540-5e84-47e3-ae6b-055881e645e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات